Koh Lanta, Aonang, Krabi

Av Jompen
9 maj 2017 23:59
Visningar: 306
Åker med familjen i höst till Thailand för första gången. Vill ha hjälp med lite eller mkt input av er vana Thailandsresenärer. Det enda vi vet är att resan går till Krabi o att många talar sig varma om Koh Lanta. Vi har 2 veckor att spendera innan det bär av hemåt.
Ska vi boka boende 2 veckor på Lanta direkt o i så fall var på ön?
Eller finns det platser runt Krabi som är lika fina som Koh Lanta?
Är det klokt att boka villa/lägenhet privat eller ska man gå på hotel via trivago?
Tacksam för den hjälp vi kan få av er .
Av Sayang
10 maj 2017 07:24 (redigerad)
Jag skulle rekommendera 1v på Koh lanta och 1v i Ao nang.
Är du borta så pass kort tid skulle jag bokat hemifrån på ex booking,sawadee eller nån liknande sida.
Du skulle resa i höst så boende kommer det finnas och bli över men tar ju ändå tid att gå runt och kika/leta.
Alt. att du bokar några nätter hemifrån och går och tittar där nere.
Men jag skulle ej slösat tid på det när du bara är borta 2v.
Men den perioden är det inga problem att gå runt och pruta på boende iofs men det tar ju tid och beror ju på vad man prioiterar
Men jag råder dig att googla för info finns hur mkt som helst,och inte lyssna så mkt vad andra tycker.
Koh lanta tex är oxå ett ställe jag gillar,men är ju helt fel ställe för någon som söker paradis stränder med snorkling direkt utanför bungalowen etc.
Så googla är tipset,varje ställe har sin charm men första gången är det inte lätt