Koh Chang?

2 dec. 2019 13:02
Visningar: 521
Funderar på att resa till Koh Chang nästa vinter. Någon som varit där? Erfarenheter?

Jag har varit i Kao Lak tidigare- älskade det och hade en perfekt semester där! Därför lite rädd att bli besviken på ett annat ställe som kanske inte är lika bra :-).
2 dec. 2019 23:28
Det beror verkligen på vad du är ute efter. Har varit där två gånger och andra gången blev jag lite besviken. Skulle rekommendera andra ställen i Thailand om man vill har mer genuint thailand, men beror helt vad du har för mål me resan:)
3 dec. 2019 06:38
Ok, intressant... vilka är dina favoritställen?

Det vi gillade med Kao Lak var; fina stränder, fina omgivningar, gott om aktiviteter, inget vilt partyställe men ändå inte helt dött, vi såg ingen prostitution eller liknande - det var bara trevligt typ...

Vi vill ju främst relaxa, sola & bada men inte bara det. Det är kul att kunna göra saker, t.ex. shoppa på nån marknad, åka på utflykter osv...
3 dec. 2019 13:53
Jag gillade Koh Chang, en trevlig ö. Dock ingen ö som jag känner att jag måste åka tillbaka till.. Vi bodde i bungalows på ett mysigt hotell, vi hade en bra strand och det fanns okej restauranger och det fanns de klassiska marknaderna.
Vi hyrde moppar och åkte till ett vattenfall på ön vilket var kul.

Jag gillade dock Koh Lanta mer och skulle hellre åka tillbaka dit.

Svårt att sätta fingret på vad det beror på, tror att för MIG känns Koh chang lite "off" på kartan och jag gillar krabi-sidan mer. Sen drabbades vi oturligt nog båda av en långdragen matförgiftning på Koh Chang samt en obehaglig händelse när en av oss blev jättedålig när vi var "fast" på en öde ö utan sjukvård och utan båt som kunde ta oss tillbaka till fastlandet förrns flera timmar senare, vilket säkert bidrar till att vi inte bara har positiva minnen från ön.

Men som sagt mysigt hotell, bra strand, typiska marknader, okej restauranger. kanske inte jättestort utbud av utflykter upplevde vi. "Nära" till Bangkok vilket var ett plus för oss då vi skulle dit också.

Jag vet inte, jag vill inte påverka dig i ditt val heller egentligen då det är högst personligt vad man gillar och inte och vad man är ute efter osv.
3 dec. 2019 17:12
Det mesta på Koh Chang är helt ok, men jag tycker det känns alldeles för turistigt på nåt sätt. Vi gjorde både snorkel och djungelutflykt på Koh Chang och ingen av utflykterna var särskilt bra. Den ö jag kan rekommendera mest i hela Thailand är Koh kood som ligger nedanför koh Chang. Rena paradiset på alla sätt! Så otroligt fint! Men betydligt mindre exploaterat än Koh Chang. Man kan ju kombinera båda öarna för det bästa av två världar.