Kilroys volontärresor

Av Bella65
6 feb. 2014 23:54
Visningar: 513
Någon som har gjort en volontärresa med Kilroy Travels? Vi funderar över en 4 veckors vistelse i Kilimanjaro i Tanzanien. Jag menar en sådan resa där man gör volontärsarbete. Vad tänkte ni om organisation, säkerhet, blandning arbete / lediga dagar, osv?
Av Svea1
7 feb. 2014 09:20
Hej,
Min dotter åkte med Blueberry till Kenya förra året och jobbade på en skola - hon är jättenöjd, upplevdes välorganiserat och säkert. De jobbade fem dagar i veckan. Lycka till!
7 feb. 2014 18:08
Har ingen erfarenhet av just Kilroy, men om möjligt, välj inte barnhem om du ska stanna så kort tid. Min dotter var i Ghana förra året och hon kände att det inte var bra för barnen när volontärerna åkte hem precis när barnen lärt känna och lita på dem. Det är ju ganska självklart egentligen, men inget vi funderade på innan hon åkte.
Av Bella65
14 feb. 2014 14:14
Svea, nu har vi bokat genom Kilroy och de känns mycket proffsiga, svarade på alla våra många frågor och några till :-) Det ser ut som om dessa resebolag, Kilroy och Blueberry, är välrutinerade i volontärresor.

Chrillan, tack för rådet! Vi har valt att undervisa / assistera lärare på förmiddagar och bygga hus på eftermiddagar. Inga barnhem, alltså.

Tack så mycket för era input! Isabelle.