Jinja, Uganda

2 apr. 2012 17:19
Visningar: 266
Hej alla Afrikaälskare!

Jag är en 18årig tjej som tänker åka till Uganda i sommar 2012, och kommer vara där under 1-2 månaders tid! Vill gärna volontärarbeta där på ett barnhem som heter Welcome home. Vilket jag känner några som redan varit där nyligen som volontärer :) Jag vill också se mig omkring i Afrika. Kan tänka mig ta en buss genom många av Afrikas länder och uppleva nya kulturer och människor. Var nämligen i Jinja, Uganda i en månad under februari i år så jag vet ungefär hur det funkar där. Det är en mycket turistvänlig stad med många trevliga människor. Stort utbud av restauranger, marknader och sevärdheter! Jag blev helt såld på staden och människorna där och vill därför resa tillbaka dit :D Jag är en mycket glad, social, självständig tjej och älskar att att träffa nya människor, kulturer och självfallet festa. Älskar Jinjas uteklubbar och hänger gärna där på helgerna! Är det någon som är intresserad?! Svara gärna snarast!
14 feb. 2013 09:39
Nu har det snart gått ett år sen jag skrev detta! Pga jobb så vart resan aldrig av tyvärr. Undrar om det är någon där ute som är sugen på att uppleva och se Afrika? Ni behöver inte ha exakt samma planer som mig, är öppen för nya förslag och ideer. Jag har tänkt att åka nån gång i år, vet inte när eller hur länge :) AFRIKA är den mest underbara platsen på denna jord. Den där ute som tvekar gör det en gång för mycket. Du som inte upplevt Afrika har verkligen missat något!! Hoppas just DU vill följa med mig på resan. Jag vet att DU finns där ute någonstans. SKRIV!
25 feb. 2013 00:53
hej! jag funderar också på att åka ner till afrika, helst kenya någon gång i år! hur länge hade du tänkt stanna?