Isla del Holbox

Av Jimrick
6 dec. 2012 19:40
Visningar: 1512
Hej!
Jag och min man åker till Isla del Holbox i mars 2013. Vi ska bo på Paraiso del Mar och har läst här på forumet att det verkar vara ett mysigt hotell. Vi har bara frukost då vi gillar att prova lite olika restauranger. Har förstått att det är väldigt mörkt när man promenerar in till byn och restaurangerna på kvällarna och ficklampan ska med förstås. Nu undrar jag om någon som har varit där vet hur det är med hundar på ön. När vi va i Tulum 2012 så fans det gott om lösspringande hundar som inte gjorde stort väsen av sig på dagarna men som kunde bli rätt "gå-påiga" på kvällarna när det blev mörkt. Dom gjorde oss inget mer än att dom sprang emot oss och skällde ilsket, men det räcker för mig som är väldigt hundrädd, man kände sig inte säker på om dom tänkte anfalla oss och vi valde bort att promenera efter stranden där hundarna för det mesta höll till. En annan fråga är om någon har åkt med Fritidsresors utflykt "Så lever mayafolket idag". Vi är intresserad av den och funderar på att boka den redan hemifrån, någon som vet om den utflykten är värd att göra? Finns det nå bra utflykter att göra på ön? Ska man boka via Fritidsresor eller finns det bra lokala arrangörer?
10 jan. 2013 20:55
Hej! Vi var i fjol, 2012 i mars till Isla Holbox. Vi bodde då Casa las Tortugas och vi åkte med Fritidsresor. I åker vi igen i mars och då ska vi oxå bo på Paraisio Del Mar.
Det blir mörkt på kvällarna, men vi hade ingen ficklampa för vi hade bara 2 min till hotellet från "centrum" , men ingen dum idé att ta med ficklampa!

Där finns hundar som springer lösa men alla har ägare och namnbricka. De brukar följa med när man går längs stranden men aldrig att de var aggressiva eller hoppade på. På kvällarna såg i nån men som jag skrev inga på hoppande hundar när vi var där...de liksom hade fullt med sitt, dessa hundar var mycket välmående och fina, tycker jag.

Vi har inte varit på utlykter utom till Punta Mosquito Beach som Fritidsresor gav för det var rätt mycket sörja på stranden, inget som störde mig direkt...men på P M B är helt underbart. Där finns bara strand så långt man orkar gå... ;)
Av Jimrick
12 jan. 2013 12:05
Tack för svar, det låter bra det, då behöver jag inte oroa mig över hundarna i alla fall!
12 jan. 2013 17:47
Ingen orskak :)
Ni skall åka i mars, liksom vi. Vilken datum åker ni? Kanske vi råkar vara där samtidigt?
Av Jimrick
13 jan. 2013 12:05
Vi åker 18 mars och ska vara där i två veckor. Längtar .....
10 feb. 2013 15:36
Hej igen, vi åker också den 18 mars!! Vi bor på samma hotell så vi kommer säkert att ses! :)
Åker ni oxå från Arlanda?