Intresserad att bo med någon i Oslo?

Av Benni
19 juli 2014 23:57
Visningar: 507
Hej,

Jag har just fått jobb i Oslo och letar nu efter någonstans att bo. Jag undrar alltså om det finns fler som ska till Oslo som kanske vill hyra en lägenhet tillsammans eller så. Har inte tänkt över hur många vi ska va, men det kan ju diskuteras.

Jag själv är 18 år, fyller strax 19. Glad, enkel och positiv, gör gärna sporter av olika slag men gillar så klart också att bara chilla. Men generellt skulle jag säga att jag är väldigt trevlig och lätt att ha med.

Så om du tänker i lite samma riktning som mig, vare sig du är en han, hon eller hen så hör gärna av dig!

Ha det gött!

Benjamin
21 juli 2014 20:48
vad kul vad har du fått jobb inom ? jag söker jobb men inte lyckats men funderar på att åka över och söka på plats har hört att det är lättare men hur gick du tillväga? några tips kanske ?:)
Av Benni
21 juli 2014 23:41
Citerat från Sandraaa92:
vad kul vad har du fått jobb inom ? jag söker jobb men inte lyckats men funderar på att åka över och söka på plats har hört att det är lättare men hur gick du tillväga? några tips kanske ?:)
Jag har fått jobb som värdetransportör. Jag har en vän som jobbar där, och han sa att det fanns möjlighet för jobb som värdetransportör. Så jag skickade in cv och så via finn.no och sen tryckte min vän på dom lite så att jag fick en intervju. Sen fick jag jobbet. :)

Jag skulle säga att det ändå är bra att söka jobb hemifrån. Jag vet inte om du gjort det, men att ringa är också bra då det visar att du är på och vill nåt. :)

Problemet med att åka dit är ju att man behöver boende, vilket ofta kostar en del, ibland behöver man betala en hel del i deposition vilket kan vara lite jobbigt när man ännu inte fått jobb.
Men jag har ingen erfarenhet av att vara på plats och söka jobb, så kan egentligen inte säga så mycket. Dock skulle jag kunna tänka mig att många arbetsgivare börjar tänka på hösten och nya arbetare efter att alla sommarjobbare sakta börjar sluta, vilket då blir läge för dig att visa att du är intresserad och på. :)
22 juli 2014 15:06
Vet att det ska finnas facebooksidor där du kan slå ihop dig med någon. Annars kan du säkert hitta någon att bo tillsammans med där. Brukar vara ganska lätt att träffa svenskar där.
22 juli 2014 21:19
okej nice :) ja men precis jag har sökt en del men tänkt att ringa med för vill gärna komma iväg :) bara hur man ska göra och så men får kolla runt lite med så får man hoppas!