Hyrbil

Av Daytona
6 dec. 2016 09:33
Visningar: 188
Boka hyrbil har nog aldrig varit någon big deal för oss men nu förstår vi ingenting ;) Vi ska boka en bil från Washington DC till Miami i 3 veckor i Juli. Priset vi fått upp är över 13000 för en mellanklass!? Är det så mycket dyrare för att vi ska köra genom flera delstater och ta den one-way ?
Av Fs
6 dec. 2016 09:53
Hej.

Flera biluthyrare tar ut One-way-avgifter. Olika hyrbilsbolag har dessvärre olika policys. Tyvärr är det tråkiga svaret att det ser nästan alltid olika ut beroende på vem man hyr av, vart man hyr, vart man lämnar etc.

Som prisjämförelse hyrde jag en Huyndai Santa Fee från Miami till LA förra året, då var det $500 One-way fee.
6 dec. 2016 12:57
Enligt rentalcars.com så kostar en premiumbil ca 9000-10000 för 3 veckor i Juli.....
Av Sasv100
6 dec. 2016 13:08
Det verkar som om var man hyr spelar roll.
På min resa i höstas behövde jag hyra bil och tanken var att hyra på Newark och lämna där. Resans första del tillbringades på Manhattan utan hyrbil.
Priset jag fick var på drygt 13000 kr för 2,5 veckor.
Eftersom jag skulle till Boston kollade jag vad hyra från Boston med lämning på Newark kostade. Priset jag fick då var 6000 kr för 2 veckors hyra inkl envägsavgift.
En enkel flygresa senare (900 kr) hade jag undvikit 6000 kr i kostnad för bilhyra.

Jag bokade på Avis .
Av Daytona
6 dec. 2016 16:00
Enligt rentalcars.com så kostar en premiumbil ca 9000-10000 för 3 veckor i Juli.....

Men lägg till 500 dollar till....vilket står i liten text strax under priset + skatt - vilket jag upptäckte nu. I de priserna vi fått fram så var nog redan den avgiften inräknad.
Av Birgere
6 dec. 2016 18:13
Du är alldeles förtidigt ute med att leta bil. Kampanjerna som hyrbilsfirmorna kör nu gäller ju och i bästa fall fram till slutet februari.
Jan/Feb så dyker påskkampanjerna upp osv...
Men som antytts, jämför priser med att hämta/lämna på flygplats med att välja ett kontor "på stan".
Förvisso kan du kolla med Autoeurope som visst ska ha en 2017 kampanj just nu men kanske inte för hela året.
Samt se till att vara 100 på att envägskostnaden ingår i offerten, kan bli väldigt surt annars när du hämtar bilen.