Hyra bil

26 feb. 2015 19:51
Visningar: 235
Hej! jag har lite frågor angående bilhyrning. jag och min syster ska nämligen till San Francisco i juni. Vi har tänkt hyra bil i cirka 10 dagar då vi hyr i SF och lämnar i LA. ska man hyra i Sverige eller på plats? Vilka hemsidor rekomenderar ni då? hur mycket extra kommer jag att betala, då jag är under 25?

Med vänlig hälsning,
Nelly R.
Av Birgere
26 feb. 2015 20:02
Citerat från Nellysherry:
Hej! jag har lite frågor angående bilhyrning. jag och min syster ska nämligen till San Francisco i juni. Vi har tänkt hyra bil i cirka 10 dagar då vi hyr i SF och lämnar i LA. ska man hyra i Sverige eller på plats? Vilka hemsidor rekomenderar ni då? hur mycket extra kommer jag att betala, då jag är under 25?

Med vänlig hälsning,
Nelly R.
Här hittar du 400! trådar som berör hyrbil i USA.
http://www.reseguiden.se/cgi-bin/rg/forum_thread.cgi?query=hyrbil&max=849&forum_thread_category_id=1&country_id=271
Börja där o återkom gärna om du inte skulle hitta svar på din fråga
26 feb. 2015 20:14
Okej! tack, då ska jag kolla runt där lite :)
Av Stunes
4 mars 2015 10:22
Kolla in Auto Europe. De bokar alla stora bolag och de söker alltid det billigaste allternativet. Ni betalar rubbet i Sverige och slipper krångla på plats. Klart bäst
Av Birgere
4 mars 2015 11:50
Citerat från Stunes:
Kolla in Auto Europe. De bokar alla stora bolag och de söker alltid det billigaste allternativet. Ni betalar rubbet i Sverige och slipper krångla på plats. Klart bäst
AutoEurope är bra men det är fel att kalla dom bäst, finns massor med alternativ som över tiden fångar in bättre priser. Finns absolut ingen anledning till att vara "trogen" här och enbart hålla sig till en partner.
4 mars 2015 12:37
Men Birgers finns det nått bolag som du anser är bra och pålitligt då?
Av Birgere
4 mars 2015 13:11
Citerat från Nellysherry:
Men Birgers finns det nått bolag som du anser är bra och pålitligt då?
Som du sett i alla 400+ trådar så finns det lika många åsikter som medlemmar. Vi har personligen aldrig haft problem men däremot var vi förr i tiden inte uppmärksamma på vad tillvalen kostade lokalt. Det är lätt att bli förblindad över ett lågt hyrespris men sedan åka dit på hutlösa priser på extraförare, ung förare, envägshyra osv

Vi hyr alltid av den som har bästa offerten vi kan hitta för den tiden vi ska ha bilen.
använder du bara tex autoeurope så får du en bra gundoffert på själva hyran men oftast inte den bästa totalofferten.