Hotell Kalifornien

1 maj 2015 23:34
Visningar: 210
Hej!
Planerar att åka till Kalifornien under mars -april nästa år.
Kollar diverse hotellsidor typ Booking, Hotels.com mm och finner att det är HELT hutlösa priser. Ex i mindre ort som Santa Cruz och Monterey där det kostar runt 3000-6000 på 2 stjärniga hotel/motel PER NATT!!
Är detta möjligt? Är det för tidigt att boka hotelll ett år i förväg?
Kollar samma hotell till hösten och då kostar det 1/3 av priset,alltså NORMALA priser…i min värld.
Tacksam för inputs här
Mvh Fredrik
Av Totopez
2 maj 2015 00:07
Omöjligt att säga om du inte berättar exakt vilka datum du söker på. Lyckas du pricka in något stort sportevenemang drar priserna iväg rejält. Den största golftävlingen på Pebble Beach drar 150000 åskådare.

Har du kollat att bara flytta en vecka fram eller tillbaka?
2 maj 2015 00:41
Japp har kollat alla möjliga datum och även i SF under mitten av till nån vecka in i april. Verkar ju galet.
Av Marulk
2 maj 2015 08:55
Tror faktiskt att du är ute i lite väl god tid, även om det är bra att planera.
De priser du ser redan nu är förmodligen ordinarie utan 'discount' som brukar dyka upp lite längre fram.
Vi brukar boka via Hotels för att på så vis samla frinätter. Där kan du även prisbevaka specifika hotell om ni hittat ngn favorit. Via mail får du info om när priserna sjunker.
Dessvärre har vi nu kronkursen emot oss när vi tittat på resa till USA. Så räkna med generellt högre kostnad mot för tex 2år sedan.
2 maj 2015 09:20
Tack! Jag tror jag sitter lugnt i båten ett tag :)
Har precis bokat flygbiljetterna nu. SPÄNNANDE resa ska bli :) :)
Av Marulk
2 maj 2015 11:11
Tittade just på hotell vi bodde på för två år sedan o jmf med pris nu och ökningen 36% är motsvarande kronkursen