Hotell i ho chi minh ( saigon ) och hanoi ?

Av Dykarn
10 dec. 2009 21:09
Visningar: 2130
Hej medlemmar !
Har funderingar på en avstickare från THAILAND i en vecka för en annorlunda resa alltså inte sol och bad utan mat och få en inblick i vietnam .
Vore tacksam för hotell och marknader i ho chi min och hanoi ?
Tack på förhand peter .
Av Bengtar
10 dec. 2009 22:24
Hej i kvällen!
Jag har bott två gånger på hotell Sophia i Saigon.
Bra, billigt, internationellt.
Fem minuters promenad till city.
Marknaden är sanslös, rekommenderas.
13 jan. 2010 01:38
budget hotel eller 3,4, 5 stars?

Vad som helt....... erbjuder Ho Chi Minh staden massor olika typ av boende from budget till lyxighotel.

Om budget dra du ner till Pho Tay: Pham Ngu Lao str. , Bui Vien str ( det är Back Package tourist området) finns det säkert gott om guesthouses. Och det ligger i central district 1.
En dag för city tour är det ganska lagom. Ta en dag till Cu Chi och Tay Ninh, och en annan dag till Mekong delta. Visst blir det lite jobbigt resa dit och hit men hur man kan göra om man inte ha gott om tid.... Då att få en inblick i Vietnam är mer än njöd med det.

Har det så gott!
15 jan. 2010 18:06
Saigon Square borde du besöka om du gillar att shoppa! Mest kläder, skor, jackor (finns en del äkta märken till billigare pris) och en del elektronik och DVD-filmer.

Sen om du ska åka taxi i Saigon så är bland annat MaiLinh group Taxi att rekommendera då vissa luras och taximetern går extra fort, det är inte kul! haha. Vi bodde i De Tham området, vet inte om det är samma som Pho Tay? Det är iaf också väldigt centralt med mycket hotell och restauranger där.

Har tyvärr inget hotell i Hanoi som jag kan rekommendera då vårt hotell sög och lurade oss på en massa pengar (igen) men en tripp till Halong Bay kan jag absolut rekommendera!
Av Bibby
15 jan. 2010 20:58
Bodde på Bi Saigon eller nåt sånt nu i höstas, var OK. Vet inte var det ligger, fick aldrig nån känsla för Saigon, men vara där i bara två dagar.
18 jan. 2013 11:17
Undvik hotell Elisabeth i Hanoi. Det är fyllt av svartmögel!
Av Mrb
19 jan. 2013 06:52
Rex Hotel i Saigon är strålande. Bästa läget, historisk Roof-top bar, bra mat, två pooler, hjälper till med flygplatstransporter och utflykter...
Av Annl
20 jan. 2013 14:40
Håller med till 100 procent; det var fantastiskt trevligt på Rex och vi hade en häftig nyårsafton på rooftop-baren. Där ska man absolut bo och dessutom ligger det supercentralt i district 1.
Citerat från mrb:
Rex Hotel i Saigon är strålande. Bästa läget, historisk Roof-top bar, bra mat, två pooler, hjälper till med flygplatstransporter och utflykter...
20 jan. 2013 17:18
Hotel Park Hyatt Saigon om ett riktigt bra lyxhotell efterfrågas,ligger perfekt mitt i centrum och maten, rummen, servicen är fantastisk!