Helikopter över Manhattan

Av Hermanl
20 aug. 2008 18:46
Visningar: 7742
Jag ska till New York om en månad och såg att man kan ta en helikoptertur över Manhattan. Det skulle kosta ca 1000 SEK för 6-7 minuter.
Har någon testat det?
Var det bra? Var det värt pengarna?
Något att rekommendera?
Av Mpc
20 aug. 2008 19:00
Jag rekommedera det inte tyck det är för dyrt den fans även på min tid då jag var där o det var 1967 jag titta lång efter helikopteren o vill flyga över till manhattan nä tänkte jag jag läger inte utt så mycket pengar som dom villa ha utan jag tog tunelbanna över i från NEW JERSEY
till Man hattan i stället ........ syn att jag inte kommer i håg priset för överflygningen du kan ha roligare för dom 1000.sek
23 aug. 2008 18:55
Hej,
Vi gjorde det för tre år sedan och vi tyckte det var värt pengarna. Däremot ska du förbereda dig på långa köer. Och att välja rätt dag såklart dvs fint/klart väder! Mvh Cissi
Av Homman
23 aug. 2008 19:29
Häftigt SEK 2,38/sek. Häftigt!
Är det någon som har hört talas om dyrare turistfällor? Jag skulle tro att den flygbiljetten blir ett större minne från New York, än utsikten från helikoptern (som säkert går att köpa på video för 10 dollar). Men om du inte tvekar att klämma en flaska skumpa till frukost på krogen varje morgon, så tycker jag du ska unna dig 7 minuter i helikoptern. Och du, glöm då inte skumpan.
23 aug. 2008 22:42
Tycker också att det var värt pengarna! Har för mig att vi bokade tid=ingen kö vad jag minns! Tänk på att man inte flyger ÖVER själva Manhattan där det råder flygförbud utan RUNT ön...Har du anlag för svindel och /eller åksjuka kanske du skall avstå, det är ganska svajigt...
26 aug. 2008 10:56
Vi var i NY i sept förra året och betalde 69 $ per biljett. Det var värt varenda dollar :-). http://www.libertyhelicopter.com/ bokade vi våra biljetter och då var det ingen kö.... klart en upplevelse..
/ Cecilia
Av Jesperw
27 aug. 2008 12:27
Värt varenda krona!

Liberty Helicopters som nämnts tidigare är bra. Utmanare Zip Over www.zipover.com ligger bredvid och funkar lika bra.
Av Joje_66
27 aug. 2008 16:12
Citerat från homman:
Häftigt SEK 2,38/sek. Häftigt!
Är det någon som har hört talas om dyrare turistfällor? Jag skulle tro att den flygbiljetten blir ett större minne från New York, än utsikten från helikoptern (som säkert går att köpa på video för 10 dollar). Men om du inte tvekar att klämma en flaska skumpa till frukost på krogen varje morgon, så tycker jag du ska unna dig 7 minuter i helikoptern. Och du, glöm då inte skumpan.
Frågorna var.
Har någon testat det?
Var det bra? Var det värt pengarna?
Något att rekommendera?

Har Du testat eller hur kan Du bedöma detta som en turistfälla? Vet man att man får 6-7 minuter i helikopter runt Manhattan för 1000:- så är det ingen turistfälla! Du får vad Du betalar för.
Diskussionen är stängd för nya svar