Hästridning i Polen

Av Karialm
24 sep. 2013 15:25
Visningar: 1011
Hej

Är det någon som har erfarenhet av resa med hästridning i Polen för icke riktigt nybörjare men inte allt för svårt. Reseföretag, boende pris mm.
Mvh Karin A
Av Kerstin
24 sep. 2013 23:22
Hej . Jag o dottern var på ridwekeend i Polen för ett par år sedan, ungefär . Vi reste med
www.greenways.se och bodde på ett kanonfint spahotell som jag tror hette Eurania . Vi hade helpension och det serverades helt okej mat . Hästarna var välridna och bra skötta . Vi red olika hästar och red ut i bokskogen, på öppna fällt , genom byar och en dag ner till havet . Jag har ridit mycket, men dottern var inte så rutinerad, de fixade att matcha ihop hästar till oss bägge så att det blev bra . .jag tror att de hade som krav att man kunde galoppera , för första ridpasset var inne i ridhuset. Vi red två turer nån dag och nån dag en längre tur. Jag kommer inte ihåg vad vi betalade, men vi flög med Ryan air och köpte till transport till hotellet . Hoppas du får en kul resa !
// Kerstin
Av Karialm
25 sep. 2013 14:14
Hej Kerstin

Tack för ditt svar

Jag känner igen hotellets namn när jag gogglat. Då fick jag en recention av hela kittet. Att det finns Spa är jättebra eftersom jag inte rider. Det gör min v dotter. Får fråga henne om hon kan galoppera. Hon har ridit ett par år men mest i ridhus. Det ska ev bli en överraskingspresent till 40-årsdagen.
Av Kerstin
23 okt. 2013 23:45
Har hon ridit i ett par år så kan hon säkert galoppera, och då kommer hon att få en jätte häftig ridupplevelse.
Hoppas ni får en trevlig resa.
// Kerstin