Guide i Wadi Rum, Jordanien

15 juli 2012 10:35
Visningar: 422
Vill tipsa om en fantastisk guide i Wadi Rum! Var där i april med min man och hade fått tips om en guide som heter Atallah o det var verkligen ett lyckokast att anlita honom!
Varken jag eller min man är några rutinerade vildmarksturister o det var första gången vi var i Jordanien, men vi kände oss helt trygga och blev otroligt väl omhändertagna av Atallah trots att han är så ung (22år). Han har jobbat som guide i 4-5 år berättade han och är uppväxt i öknen. Han är en otroligt lättsam o pratig person och berättade mycket om beduinkulturen och sin uppväxt på helt OK engelska.
Vi åkte på en tvådagarstur med jeep o lite vandring emellanåt. Både lunch och middag tillagades över öppen eld och natten tillbringade vi under bar himmel, något vi varmt kan rekommendera även för den som inte är rutinerad campare. Det är obetalbart att befinna sig ute i detta fantastiska landskap o se upp på stjärnorna!
Atallah jobbar ibland som sin egen och kör ibland på uppdrag, men siktar på att starta gemensam firma med sin bror, de har nyligen fått en egen hemsida: http://wadirumjordanguide.com/
mejl:(Logga in för att se e-postadress)
eller
(Logga in för att se e-postadress)
tel:+962 777 247 899