Grekland eller Cypern?!

7 sep. 2013 22:16
Visningar: 6046
Kollar resor, ska välja på Cypern eller Grekland i sep-okt vilket r bäst? har vart i båda länderna innan men inte så sent på året. HUR är Grekland nu efter penga problemen??
Tacksam för snabba svar.
Av Pelle77
7 sep. 2013 22:33
Vädermässigt borde Cypern vara något varmare om ni kikar på oktober då det ligger mer åt sydost. Jag hade satsat på Cypern vid den tidpunkten (har varit i bägge länderna).
7 sep. 2013 22:39
Jaa de får nog bli Cypern! Men undrar vart, var i Ayia napa sist, vi stortrivdes!! Meen tar jag inte samma hotell som vi älskade sist så kommer man kanske jämföra hela tiden och ångra att man inte tog de stället istället kanske. svåårt.
Av Sierra
8 sep. 2013 16:25
Ang din fråga om pengar i Grekland är det inga problem. Det är precis som vanligt. Bankomaterna är inga problem och priserna är som vanligt. Jag är just nu i PythagorionSamos och "njuter" av +34° och strålande sol :-)

Är Samos intressant har Fritidsresor senaste avgång 1 oktober för en veckas vistelse. Köp i så fall en flygstol och fixa billigt boende på plats.
8 sep. 2013 19:53
Cypern är, efter vad jag fick höra av några britter som på där, skönast och bäst i oktober. Då är det varmt men inte så hett att man helst vill sitta inne i AC hela dagen. Havet är fortfarande varmt men det kan behövas en liten kofta på kvällen. Typ.
Så länge man aktar sig för Ayia Napa så tycker jag att Cypern var toppen!!

Som sagt, jag var just där. Kolla in min blogg för lite inspiration: http://billiga-resor.bloggplatsen.se
8 sep. 2013 20:12
Sierra: Härligt!! Då behöver man inte tänka på det. Men vad härligt du verkar ha det!!
Men hur är det i Grekland i slutet av September, början av Oktober, har du en aning?=) Ha en fortsatt bra resa!

Globetrotterearth: Vad härligt!! Det är ju bara skönt när det svalnar av på kvällen så man kan sova utan att bada i svett och bli sjuk av att ha på AC. Vet du någon annan del av Cypern förutom Ayia Napa som man kan gå ut och festa någon kväll?

(vart i Ayia napa och det fanns inte mycket annat att göra än att festa och sola)
Av Sierra
9 sep. 2013 08:33
Samos har ca +25 i slutet av september på dagen. Normalt börjar tempen sjunka i början av oktober och därför finns ej heller direktflyg med charter längre in i månaden än första veckan.

Cypern är solsäkrare och varmare i oktober. Paphos-området på Cyperns östra del är en fin del av ön.
Av Bengtar
9 sep. 2013 17:45
Paphos ligger på Cyperns VÄSTRA del:
Av Sierra
10 sep. 2013 10:14
Citerat från Bengtar:
Paphos ligger på Cyperns VÄSTRA del:
Det är riktigt, fel av mig men det är en fin del av Cypern i alla fall. Jag har varit där ett par gånger i mitten av 90-talet.
10 sep. 2013 17:38
Vi är på Cypern (Limassol) just nu.

Har varit runt och tittat en del och den stad som sedan tidigare varit vår favorit kvarstår, Larnaca. Stranden är inte lika fin som t.ex Fig Tree Bay eller Agia Napa, Själva staden inte lika stor som Nicosia, inte lika mycket "party" som Napa men det är genuint, det finns party, det finns en bra strand mitt i stan, trevlig strandpromenad, bra shopping (inte bara turistbutiker), bra mat, o.s.v. totalt sett blir det det bästa resmålet på Cypern enligt oss.
19 sep. 2013 18:25
Tack alla för trevliga var! Det blev Cypern, Ayia napa denna gången också för vi hittade mest resor dit, vi ville ju ha något billigt och snabbt. =)