Galapagos

1 jan. 2009 21:04
Visningar: 1599
Jag och sambon har tänkt att åka till Galapagos + equador.Skulle gärna uppskatta goda råd från er som varit där. Någon bra arangör som rekommendras. tack på förhand!
Av Annans
1 jan. 2009 22:18
Hej, vi var på Galapagos och i Ecuador förra året, du kanske hittar matnyttigt från mina bloggar i mars/april.
Det är lätt att ta sig dit på egen hand och ta sig runt med för den delen, med allmänna färdmedel såsom långfärdsbuss.
Ecuador är billigt, men det kan man inte påstå om Galapagos, men det är ett måste när man ändå är så nära. Vi ordnade allt själva, åkte till flygplatsen i Guyaguil, bokade flygbiljett etc. Boende ordnade vi på plats på Santa Cruz.. Det finns lågbudget boende där med, men kika på rummet först...ett tips.
Vad det gäller rundturer med båt så finns det massor med agencys i Puerto Ayora, Santa Cruz. Det lönar sig verkligen att gå runt och kolla priser, båtar, antalet dagar etc, för där finns det massor med pengar att tjäna. Boka sålunda allt på plats, pratar ni inte spanska så kolla så det finns någon engelsktalande ombord. Att ta med en kikare är att rekommendera, det finns massor att se. Många bilder finns att se på min sida.
Har du mer specifika frågor hjälper jag dej gärna.
1 jan. 2009 22:25
Tack för ett snabbt svar,annans . Så trevlgit det var att läsa i din blogg. så fina foton oxå. Stort tack !!!! Det fanns mycket som inspirerade där. Verkligen.