Från Koh Lipe till Bangkok på ca 48 tim

Av Angie66
21 okt. 2014 22:19
Visningar: 198
Jag och min dotter ska ha vårt sista stopp på vår 3 veckors resa på Koh Lipe och åker därifrån den 2/1, vårt plan går från Bangkok sent på kvällen den 6/1 och vi tänkte ha två nätter där innan vi åker hem.

Undrar nu hur vi ska ta oss dit från Koh Lipe bäst? Vi kan tänka oss en natt på någon av öarna "på vägen upp"

har läst många av restipsen här men skulle bli glad för ytterligare lite tips!
Av Sierra
21 okt. 2014 22:33
Det kan vara svårt att hitta boende på någon av de mindre öarna 2/1 så varför inte åka båt, speedboat eller färja, upp till Lanta och stanna där ett par nätter där det är större chans att hitta något.

Från Lanta kan ni 4/1 ta en taxi 2 tim till Krabi Airport och flyga upp till Bangkok. Det finns många dagliga flighter med fem olika bolag.
Av Angie66
21 okt. 2014 23:05
Tack Sierra! Du är en "klippa" i detta forum! snabba och bra svar! :-)

Är det för långt att ta sig från Lipe till Krabi på en dag? för vi kommer redan ha varit på Lanta innan vi åker till Lipe, och tänkte att det vore trevligt att bo där man inte redan har varit!
Av Sierra
21 okt. 2014 23:38
Visst kan ni ta er till Krabi om du nu menar Krabi Town men det är ingen höjdare att vara där ett par dagar.

Tag speedboaten från Lipe 09:00 som kommer till Lanta 12:00. Käka lunch i hamnen och 13:30 avgår färjan från Lanta till Ao Nang (15:30) där ni kan vara ett par nätter. Det tar endast ca 30 min till Krabi Airport därifrån.