Från Chang till Samui?

Av Daizy
2 juli 2016 08:54
Visningar: 95
Hej!
Hur tar vi oss enklast/snabbast från Ko Chang till Koh Samui? Hade tänkt ta direktflyg från Utapao till Samui.
Hur lång tid kan det ta att komma från södra delen av Ko Chang till flygplatsen i Utapao?
Har kollat på appen "Rome2rio" men den visar så konstigt. Skulle ta 11 timmar via Bangkok. (??) Eller hyrbil. (Annars gillar jag den appen!) :-)
Vad kan taxi kosta dit och hur lång tid kan det ta?

Vi har preliminärbokat hotellet Mercure Ko Chang Hideway. Någon som bott på det hotellet och som har nån åsikt om hotellet? Läget?

Tackar på förhand för svar på detta fantastiska forum! :-)
Av Daizy
3 juli 2016 23:14
Puffar lite här....:-)
Måste. Väl finnas många som brukar resa från Ko Chang till Koh Samui? Hur gör ni? Tar ni kanske flyg från Trat via Bangkok? Vill helst slippa byta plan, men som sagt....det beror ju på om det tar väldigt lång tid att ta sig till Utapao.... Hoppas någon kan råda oss!
3 juli 2016 23:21
Tror inte det finns några direktflyg. Däremot finns det gott om flyg från båda ställena till Bangkok. Kolla bara så att de går från samma flygplats i Bangkok. Med minibuss tar det ca 5 timmar till Bangkok från Koh Chang och sedan kan ni ju ta flyget därifrån. Tyvärr är ju både Trat och Koh Samui några av de dyrare flygplatserna att flyga till i Thailand.
Av Daizy
4 juli 2016 09:16
Tack för svar!😊
Det går direktflyg från Utapao till Samui. Det var det som var så bra!😉

Kom på att jag istället kunde kolla resa från Ao Thammachat (piren) till Utapao flygplats och det skulle ta 3-4 timmar. Det fanns även buss en del av sträckan så det kommer nog funka. 👍

Om någon har nåt annat tips eller har nåt att säga om hotellet så är ni välkomna! Jag har förstås läst recensionerna men det kanske kommer upp nåt nytt här. Vet att frukosten inte ingår och är väldigt dyr på hotellet men det finns tydligen andra ställen i närheten som man kan äta frukost på.

Andra hotetill vi har funderat på är Kacha eller Anna Resorten & Spa. Någon som bott på dessa?