Första gången i Filipinerna (Bohol, Boracay, Malapascua)

Av Jaxell
19 mars 2013 17:29
Visningar: 1120
Funderat på dessa tre ställen. Har egentligen inget intresse för dykning utan mest avkoppling, sol och bad och mysiga bungalows. Skulle dessa tre ställen rekomenderas? Eller är Palawan nåt som inte får missas? Har tänkt att vara borta i 17-18 dagar. Hur flyger man billigast/bäst? Har hört att det bästa kan bli med mellanlandling på diverse ställen och sedan där ifrån flyga med nåt filipinskt lågprisbolag.

Mvh Joakim
19 mars 2013 21:44
Hej Joakim,
Jag och min familj var i Filippinerna nu över jul och nyår. Jag kan varmt rekommendera Malapascua. Det är en supermysig ö, och där är det verkligen fokus på att koppla av. Vi var också på Boracay, men det kan jag inte direkt säga att vi vill återvända till. Boracay är en riktig turistort. så letar du efter en lugn och skön ö så tror jag inte Boracay är det rätta. Såklart finns det guld även där. Tror mer på Bohol, och Palawan.
Tänk på att inte ta för många ställen då det tar sin lilla tid att förflytta sig inom Filippinerna. Vi flög via HK till Cebu, och det var perfekt. Här kunde vi flyga både till Boracay och förflytta oss till Malapascua.

Hör gärna av dig om du har fler frågor.
/ Cecilia
15 apr. 2013 08:33
Hej,
Ar nog beredd att halla med..Boracay ar dyrt men framfor allt for turistit. Vissa gillar detta men det ligger inte i min smak.
Bohol/Alona beach ar mer trevligt med bra utbud och inte for mycket folk, dessutom finns det manga beacher att valja pa. Malapascua ar oxsa fint med bra, men mest for dykning. Kanske skulle valja Palawan istallet om ni inte ar mycket for dykning. Gar flyg direkt fr Cebu.
Om ni tar er till Bohol (flyg fr MNL-Tagbilaran) sa har ni mojligthet att ta er vidare m taxi till Alona beach
Darifran sa finns det en jattefin o som heter Siquior Island. Bat direkt fr Alona beach ca 2 timmar.

MVH Micke/Alona Studios hotel