Flygbiljettsvelande

15 maj 2014 20:42
Visningar: 312
Har suttit och letat flygbiljetter till Bangkok från Stockholm i några veckor nu.
(ska åka februari 2015)
I början kostade det ca 28 000 för oss (3 vuxna och 2 barn) om man inte vill att restiden ska vara över 18 timmar enkel. Nu är dem uppe i ca 32 000 kr.

Kan det gå ner igen eller borde vi slå till nu innan det blir ännu dyrare?
15 maj 2014 21:24
Det kan gå upp och det kan gå ner, ingen kan veta hur priserna rör sig. Visst finns det olika statistiska undersökningar som visar hur priserna brukar röra sig, men det är ju fortfarande ingen garanti att det blir som statistiken visar.

Så allt handlar om hur mycket is i magen man har och hur mycket man kan tänka sig att betala som max i min mening.
Vill ni inte riskera att betala mer så boka och betala nu.
Annars väntar ni och håller koll på kampanjer och erbjudanden samt håller tummarna att det kommer något. Vilket det nästan alltid gör.

Lycka till ! :)
Av Hille2
15 maj 2014 21:27
Hur gamla är barnen? När i februari ska ni resa?
15 maj 2014 22:39
Vi planerar att resa dit runt den 6e febr och hem runt den 1a mars. (Men det är ju lite flexibelt)
Barnen är då 5, 11 och 14 år (14 åringen går väl som vuxen på dem flesta flyg?)
Av Hille2
16 maj 2014 07:21
Det låter som ganska normala priser. Visst finns chansen att det kommer erbjudanden, särskilt om ni flyttar fram resan ett par veckor, men vill ni vara säkra på att det inte blir dyrare bör ni ju boka nu. Har dock svårt för att tänka mig att det skulle bli mycket dyrare.
Av Hille2
16 maj 2014 07:32
9 feb till 6 mars kan jag dock hitta på Mrjet med Finnair för 28800, restid 13 resp 15 just nu. Du kan säkert hitta billigare än 30000 om du söker på fler ställen.
Av Birgere
16 maj 2014 08:39
Hur man än planerar så kommer det alltid att komma ett bättre erbjudande. Gilla läget och boka när det känns rätt o rimligt. Risken är större att det blir dyrare än att ni hittar ett superpris o spar ett par tusenlappar.
Men mer än 6k/biljett skulle jag inte betala.