Europeiska Bartenderskolan i Phuket

Av Maryp
18 juli 2009 15:50
Visningar: 801
Någon som varit där eller ska dit?

Jag och en kompis bokade igår - vi kommer gå utbildningen 12 oktober - 6 november 2009. Kan det bli annat än grymt...? :)
Av Lipet
18 juli 2009 19:45
Har lite frågor i anslutning till det. Vad kostar det? Hur "seriös" är den? Jag har hört att för att räknas på allvar ska man gå någon bartenderutbildning i Stockholm?
Av Chilli
18 juli 2009 21:46
Citerat från lipet:
Har lite frågor i anslutning till det. Vad kostar det? Hur "seriös" är den? Jag har hört att för att räknas på allvar ska man gå någon bartenderutbildning i Stockholm?
Skulle stockholm vara enda stället i världen som har en seriös bartenderutbildning , tror knappast det.o vad menas med "räknas"

Maryp, hoppas ni får en kul o lärorik tid därnere.
Av Lipet
18 juli 2009 22:25
Citerat från chilli:
Citerat från lipet:
Har lite frågor i anslutning till det. Vad kostar det? Hur "seriös" är den? Jag har hört att för att räknas på allvar ska man gå någon bartenderutbildning i Stockholm?
Skulle stockholm vara enda stället i världen som har en seriös bartenderutbildning , tror knappast det.o vad menas med "räknas"

Maryp, hoppas ni får en kul o lärorik tid därnere.
Givetvis inte i hela världen, var fick du det ifrån? ;o) Eftersom vi befinner oss i Sverige och vill ha en svensk utbildning som tas på allvar när man sedan ska söka arbete som bartender, undrade jag. Det kostar ju ändå en del såg jag på länkarna som mpc gav (tack för dem!) och då kanske man inte vill kasta de pengarna i sjön om man inte får ett arbete efteråt. Som exempel på seriöst kan jag ta Axelssons som utbildar bland annat kiropraktorer. Här i Sverige är det den utbildningen som räknas (dvs betraktas som seriös) om du vill jobba som kiropraktor.

Men det kanske var den europeiska skolan jag var ute efter?
Av Maryp
19 juli 2009 00:10
Citerat från lipet:
Har lite frågor i anslutning till det. Vad kostar det? Hur "seriös" är den? Jag har hört att för att räknas på allvar ska man gå någon bartenderutbildning i Stockholm?
Har också hört det från lite olika håll, men denna skola verkar seriös. De tar även upp det där med seriositeten på sin hemsida.
Du kan ju kika närmare om du vill: www.bartenderskolan.com

Jag har kikat runt på olika utbildningar och tycker denna verkar mest seriöst. Har även läst recensioner på oberoende sidor, alla som gått utbildningen verkar väldigt nöjda!
Av Maryp
19 juli 2009 00:12
Skulle stockholm vara enda stället i världen som har en seriös bartenderutbildning , tror knappast det.o vad menas med "räknas"
Maryp, hoppas ni får en kul o lärorik tid därnere.
Tack, det tror och hoppas jag med!

Tror inte heller det. Många säger att bartenderutbildningar utomlands bara är fylleresor. Men eftersom att utbildningen är fyra veckor och man får ett certifikat utfärdat efteråt, tycker jag det verkar seriöst. Dessutom finns skolan på flera orter, då bland annat Stockholm, och de använder samma kursplan på alla orter. Så jag litar på detta helt enkelt!! :)
Av Lipet
19 juli 2009 11:44
Det var det jag undrade mary! Tack! Kollade lite på hemsidan och tror nog att det var den utbildningen jag letade efter (eller hade hört talas om rättare sagt).

Och jag hoppas också att ni får en bra resa, du kan väl höra av dig efteråt och berätta lite mer?
Av Maryp
19 juli 2009 17:28
Det var så lite!
Visst låter den kanon? Jag ska absolut uppdatera er om ni vill det, dock är det ju nästan tre månader till avfärd, men.... =)