Diskussioner: Tips & råd om Malta
Här kan du ställa frågor inför resan, diskutera och utbyta erfarenheter med andra resenärer.
Lång weekend på Malta i mitten på mars
Malta
Fylgiar,
27 dec. 2023
Senaste svar av Fylgiar
för 2 år sedan
Hej
Jag spontanbokade tre dagar till Malta i mitten på mars, utan någon vidare tanke. I och med att det är en chansning gällande väder, och endast några dagar, så undrar jag om Valetta är det bästa stället att bo i?
Vi gillar att utforska och promenera, historia, natur och restauranger.
Har ...
Nån som varit på Malta?
Malta
Gurkmeja,
28 apr. 2018
Senaste svar av Gunillad
för 8 år sedan
Nån som varit på Malta?
Har ni tips på några bra orter?
Är det bra sevärdheter? Fina stränder? Prisvärt? God mat? Trevligt folk? Passar det att åka dit i okt/nov? Berätta!!!
Gozo
Malta
Orrigen,
12 jan. 2018
Senaste svar av Orrigen
för 8 år sedan
Tar tacksamt emot tips på vilken ort på Gozo man ska bo på. Har läst och hittat mycket bra information, men tycker ändå det är svårt. Xlendi verkar ju vara en liten pärla som ligger precis vid havet, men förstår inte att så mycket redan är bokat för juni. Har kikat på ett boende i Kercem, någon som ...
Vilken ort ska man bo på?
Malta
Orrigen,
29 dec. 2017
Senaste svar av Trea
för 8 år sedan
Hej!
Har nu bokat vår resa till Malta:) Men eftersom vi inte varit där förut så skulle vi behöva lite goda råd utav er som varit där. Vi ska vara en vecka. Tänkte eventuellt lägga upp resan så här:
3 nätter i Valetta och 4 nätter på Gozo. Hinner man se det mesta på dessa dagar?
Men undrar nu ...
Språkresa till malta. STS/ EF?Alkohol?
Malta
Juliapylad,
13 jan. 2014
Senaste svar av Matsstockholm
för 11 år sedan
Hej! Jag är 14 år och fyller 15 i år, och har tänkt åka till malta på språkresa i sommar.
Vad tycker ni är bäst? STS eller EF?
Jag skulle aldrig röra en droppe alkohol, jag lovar. Så om man inte dricker något, eller så, då påverkas man väl knappt av att kanske några andra dricker? Förutom ...
Tips för barnfamilj
Malta
Mseger,
7 nov. 2014
Senaste svar av Reserreser
för 11 år sedan
Hej!
Sitter och drömmer mig bort till sommaren 2015 och har fastnat för Gozo. Jag skulle behöva lite tips på hur jag ska tänka för att få ut en bra semester. Mina barn är 6 och 9 år och deras största önskan är att det ska finnas en pool. Mina funderingar är: Har någon bott på ett boende med ...
Hotell på Malta? Gozo eller Blue Lagoon?
Malta
Annassnapshots,
7 feb. 2015
Senaste svar av Annl
för 11 år sedan
Hej! Jag är tjej på 20 år som vill till Malta, undrar lite om vilka hotell man ska bo på, Vill bo på själva Malta (hört att Silema är bra område) Vill ha tillgång till sol&bad, shopping, utekvällar, kunna ta sig till antingen Blue Lagoon eller Gozo.
På tal om Blue Lagoon eller Gozo, hinner man ...
Comino
Malta
Mamia,
23 juni 2014
Senaste svar av Gunillad
för 11 år sedan
Reser till Sliema på söndag, tänker besöka comino men frågan är vilket som är bäst...att åka på egen hand eller med en organiserad båttur? Det verkar inte vara särskilt långt stopp då men det kanske tar lång tid med buss o färja på egen hand?
Språkresa på Malta, dyrt att bo där?
Malta
Naviiid,
24 juni 2013
Senaste svar av Sarahjohnsson
för 12 år sedan
Hej! Tänker åka iväg på en språkresa till Malta och undrarhur dyrt det är där? Enligt skolorna där är boende rätt dyrt, därför undrar jag hur dyrt allt annat är, mat, alkohol, klubba osv. Gärna jämfört med Sverige/London/Alicante. Räcker CSN pengar? Tack på förhand.
Hur tar man sig lättast till Malta?
Malta
Emelieli91,
14 juli 2013
Senaste svar av Marulk
för 12 år sedan
Jag och min kompis, båda två tjejer i 20 års åldern har funderat på att åka till Malta i augusti eller september. Frågan är hur vi tar oss dit enklast. Jag har letat efter både charter och flyg+hotell, men det verkar vara svårt att hitta. Vi bor i Malmö och åker helst från Köpenhamn eller Malmö, ...
Maltas bästa dykning?
Malta
Toveri,
23 okt. 2011
Senaste svar av Anja_swe
för 14 år sedan
Hejhej!!
Det verkar finnas en uppsjö av divesites att välja bland på Malta! KUL men SVÅRT! Jag åker ner i början på november och kommer bara att tid för ett par dyk, vilka platser får jag inte missa? Tacksam för alla svar! :)
Färja Malta - Sicilien?
Malta
Ullsan,
2 sep. 2009
Senaste svar av Ullsan
för 16 år sedan
Någon som tagit färjan till Sicilien från Malta? Berätta lite om det tack! Varifrån går färjan? Kostar? Var hamnar man i Sicilien? Hur länge kan man stanna om det blir en dagstur?
Blogg om Malta
Malta
Henkeh,
10 sep. 2008
Senaste svar av Laplander
för 17 år sedan
Har skapat en blogg om hur det är att bo på Malta, kommer försöka uppdatera ganska ofta och ska försöka få läsarna en bra överblick om hur det är att leva på Malta
http://henrikhedlund.wordpress.com/
Malta!
Malta
Yenilinnea,
12 apr. 2008
Senaste svar av Kokajo
för 18 år sedan
jag och min kille ska åka till malta den 18 juni : )
det är första gången för oss båda att åka dit , men min kusin är reseledare där och har tipsat om en hel del härliga grejs att göra och se! tänkte bara höra med några om dom vet något om det hotellet vi ska bo på och hur mkt fickpengar det går ...
Malta i november!
Malta
Lovis,
6 juli 2007
Senaste svar av Flygmyran
för 18 år sedan
jag och min älskling reser till Malta i höst - resa & boende (i Qawra) är nu bokat, men - vi vill gärna ha tips på vad vi bör: se, göra, äta, undvika etc. etc.
Jag känner ingen som varit på Malta(!), så jag har köpt en guidebok, men lite real life tips är ju jättemycket värda som motvikt/ ...