En resa för livet!?!

20 feb. 2011 16:03
Visningar: 701
Önskar göra en resa till New Zealand och sedan vidare till Papua new guine och sedan vidare till Bali...

Finns någon som gjort en sådan resa och kanske kan komma med lite tips?
Av Kvarp
20 feb. 2011 19:04
Bali är helt otroligt vackert!! de är heaven on earth!
Låter som en bra resa!
På Bali måste du se Kuta Beach, Sanur, Ubud,Lovina.... vi var en snabbis på Nusa Dua och det såg väldigt fint ut!! billigt o bra och underbart!
hoppas de blir en riktigt bra resa!
mvh Emelie
Av Joakimn
21 feb. 2011 07:34
En resa för livet!?!
Nja, ha tagit tåget från Göteborg-Stockholm-Helsingfors-Moskva-Novisibirsk-Vladimostock-Gobiöknen-Ulabratar- Peking,båt från Peking på Quangzou till området kanton-flyg Hongkong-Bangkok-Tåg från Bangkok-Malaysia-singapore,flyg över till Jakarta, tåg till Surabaja,buss övet till Bali-litet sportflyg över till Austalien......ena vägen.
Hem: Samma flyg tillbaka till Bali-buss till Java,tåg till Jakarta-singapore-Malaysia-Thailand, flyg till calcutta-tåg till Deli,flyg till köpenhamn,sen tåget hem till Göteborg..
Det är nog den längsta resa som jag gjort. start 20Mars -84, hem mitten på oktober samma år.(har gjort liknande resor) men denna är mil räknat längst,tidsmässigt bara på 4:e plats.Har haft resor som varat 13 månader.
Men din resa skall inte vara så svår att göra en planering till då vi nuförtiden har internet så går de flesta uppgifterna att få fram, googla bara resa mellan:välj två orter så kommer du nog på något sätt, ta delresa efter delresa...tillslut så kommer helheten fram/Lycka till
21 feb. 2011 15:07
Medlemmen Criholm här på RG bor på Bali i ett år och kan säkert ge massor med tips och bilder bara från hennes medlemssida :-)
Kolla med henne. Vi var på Bali i april och jag svrar gärna på frågor om Bali i stort om du önskar!

Ha det gott och hoppas ni får en bra resa!
Av Jimmieh
21 feb. 2011 17:54
Joakimn

Förstår inte helt ditt svar, kan inte Malmgren`s resa vara en resa för livet?

Måste det bestå av antal länder eller månader för att godkännas för att vara en resa för livet?

Till Malmgren

Har inte varit i något av länderna du är intresserad av men för mig är Papua new guine en resa för livet.
Jag hoppas att åka dit 2012-2013, eftersom det kostar en del.

Om du inte åker på en anordnad tur bör du vara tidigt ut med att kontakta ambassader mm.
Brukar att vara i kontakt med en som jobbar för wwf i indonesien och han har påpekat hur svårt det är med tillstånd
mm. Visa parker får bara besökas av ett vist antal turister per år .
Papua new guine är inte heller världens säkraste land att resa i , ibland blossar det upp stammkrig och oroligheter och visa delar kan stängas för turister.
21 feb. 2011 21:23
Ja kan också säga att Bali är vackert och har också en gammal arbetskollega som bor där sedan många år med sin familj. De har god mat och härliga stränder och vacker grönska. Man ska hyra bil med chaufför och resa runt lite.

Vi gjorde en resa till Thailand Bangkok en vecka, Bali 19 dagar och sedan Singapore ca en vecka år 1988.
Firade min 30 års dag på Bali.

Mvh Eva