Detta saknar jag i sök flyg delen

Av Birgere
15 maj 2016 11:38
Visningar: 69
Jag tycker det är synd att det lagts så mycket krut på designen av sajten och så lite på innehållet.
När jag gör en flygsökning så vill jag:
- kunna söka på en eller flera flygplatser i flera städer
- kunna söka +/- några dagar
- Resultatet skall även innehålla operating carrier och flygplanstyp (codeshare numret är ju helt irrelevant)
- "Bästa flyg" som många andra sajter implementerat är ofta riktigt bra men saknas här.

Sedan vill jag ha möjlighet
- se pris i en matris +/- ett antal dagar
- kunna sätta upp price alerts
- få förslag på alternativa dagar med bättre pris/restid

I dagsläget så levererar många av konkurrenterna en mycket bättre produkt för att hitta ett bra flyg och då är det en klen tröst att RG kanske enbart har ett av dom estetiskt "snyggare" sidorna.

Sök inspiration av skyscanner.se, flygresor.se, google flights, momondo som är sidor jag personligen söker mig till när jag letar flyg.

Det som RG har och ingen annan är forumet, se till att dra nytta av detta på ett smartare sätt med länkar till forumet i form av filtreringar. Om tex någon har gjort en sökning på Hotell i New York i hotell-sök-delen. Visa då även en dynamisk länk till forumet med filter USA- "Hotell New York".
Denna typ av mervärde kan ingen av era konkurrenter erbjuda.
Av Tony - Reseguiden.se
17 maj 2016 11:42
Hej, Birgere!

Funktionen för +/- några dagar (eller prismatris över 7 dagar, samt att kunna se alternativa dagar med bättre pris) arbetar vi med just nu. Inför lanseringen av nya sajten har vi uppgraderat samtliga söktjänster men just denna funktion var i behov av extra översyn. Därav att den inte kom med till lansering. Vi har fått många frågor och feedback om just denna, vilket är roligt, så vi försöker få den klar snarast.

Bästa flyg, operating carrier och flygplanstyp är bra förslag på bättre vägledning i tjänsten. Delar av det är planerat i kommande utveckling.

Är mycket tacksam för dina förslag!

Tony Ryttersson
Head of Sales
Reseguiden Interactive AB
Av Tony - Reseguiden.se
23 juni 2016 13:10
Hej igen! Nu har vi lagt till +/-3-dagarskalendern på flyg igen. I prismatrisen får man en översikt över 7 dagar för ut- och hemresa där man snabbt kan jämföra priser på olika avgångar. Funktionen finns ännu inte för mobiltelefoner men fungerar utmärkt på dator och surfplatta.

Glad midsommar!
Tony Ryttersson
Head of Sales
Reseguiden Interactive AB