Annons:
Annons:
Annons:
Sök diskussioner    
Skapa nytt inlägg
Diskutera Danmark
2007-06-04 13:40

Cykla Göteborg-Skagen

Undrar om man kan cykla mellan Göteborg och Skagen över en dag eller måste man övernatta? Hur långt är det mellan Fredrikshavn och Skagen i km. Vill överraska pojkvännen med en trevlig dagsutflykt för en billig peng. Någon kanske har ett annat tips på vad man kan göra.

/Anna
2007-06-04 16:08
Det verkar vara 40 km från Fradrikshavn till Skagen. Jag vet däremot inte hur lång tid båten tar. Kan kanske bli lite stressigt! Har ni möjlighet skulle jag absolut stanna i Skagen en natt eller över en helg. Det är SÅ vackert!

/Lotta
2007-06-04 16:30
Ja det blir nog lite väl kort med tid om man ska hinna cykla 8 mil tur o retur på en dag. Vi är inga racer-cyklister direkt. Jag får väl hitta på något annat.
2009-10-26 11:38
Det brukar fungera om du tar tidiga färjan från Göteborg. Menar den går 09:00 och du är i Frederikshavn 12:15 . Det tar sedan cirka 2 timmar att cykla till Skagen om du tar det lugnt. Uppe i Skagen tar du en ostmacka och cyklar sedan tillbaka igen för att ta sena färjan klockan 20:00 till Göteborg. Denna färja kostar 190 kronor tur och retur.
Det finns även möjlighet att övernatta i Frederikshavn för 100 DKr (motsvarar ca 140 Skr) om du vill vänta en dag.
Jag har skrivit lite tips om trippen med cykel till Skagen på http://www.citygbg.se/skagen/index.php och en del om övernattning på http://www.cykladanmark.se/frederikshavn/boende.html
Önskar dig en rolig och trevlig tripp till Danmark.
2009-10-31 13:17
De jag känner som har cyklat Fredrikshamn-Skagen klagar alltid på den usliga motvinden på ditvägen.
2009-10-31 13:26
Citerat från asok:
De jag känner som har cyklat Fredrikshamn-Skagen klagar alltid på den usliga motvinden på ditvägen.

Så de har inte hyllat den underbara medvinden hem då?
Skriv svar
Visningar: 5357  |  Dela med andra:    
Annons:
Danmark med familjen
Danmark med familjen
av Ellinor, 11 mar 2014
6 måsten i Danmark i sommar - Danmark är perfekt för familjesemestern. Det ligger nära, du kan ta den egna bilen om så önskas och stämningen är avslappnad. Vi tipsar om sex ...
5 måsten för din weekend i Köpenhamn
5 måsten för din weekend i Köpenhamn
av Rikarda, 12 apr 2013
Missa inte det här när du besöker metropolen i väst - Det är inget snack om att kontinenten börjar på andra sidan Öresund. Danmark är lite lagom annorlunda och Köpenhamn är en ...
Designfrossa i Köpenhamn
Designfrossa i Köpenhamn
av Ellinor, 13 maj 2012
Stor shoppingguide - På andra sidan Öresundsbron finns ett paradis för alla som är intresserade av design och inredning. Här guidar vi dig till några av Köpenhamns bästa butiker ...
Köpenhamn – internationell småstadskänsla
Köpenhamn – internationell småstadskänsla
av Linasthlm, 27 apr 2012
Guide till staden på andra sidan sundet - Köpenhamn har en kontinental atmosfär som förtrollar. Här finns toppklassiga restauranger och bra shopping samtidigt som den har en ...
Relaterade sökningar

cykla till skagen

,

cykla fredrikshamn skagen

,

fredrikshamn skagen

,

cykla i danmark

,

cykeluthyrning fredrikshamn