CEBU - MALAPASCUA ISLAND !?

Av Mythai
20 feb. 2018 15:11
Visningar: 637
Hej flyger till cebu flygplats och där ifrån tänker jag ta mig vidare till Malapascua Island. Som jag förstått så tar man buss upp till Maya och sen båt över till Malapascua!?

MIN FRÅGA: jag landar omkring 07.00 på morgonen. Har ingenting mer bokat. Kan jag boka buss på plats på flygplatsen? Och köper jag båtbiljett först på plats i Maya? Behöver det bokas i förväg? Vad jag förstått så är det inte helt ovanligt att flygen till/från Filippinerna är väldigt sena så därför hade det varit skönt att lösa bussbiljett på plats när man väl landat? Har någon lite koll på hur ofta dom går?
6 mars 2018 04:58
Tjenna.
du behöver inte för boka någonting, buss biljetten köper du på bussen och båt biljetten på plats i maya

Malapascua ligger ca 150 km norr om Cebu city. det är två sätt att ta sig hit, antingen privat bil upp till maya som efter lite budning så brukar man hamna mellan 2500-3000 peso sen direkt upp till maya för en båt resa till malapascua

Ni kan ta er med vanliga bussar och "public" båt, först måste ni tar er från flygplatsen till "Northern Bus Terminal" i cebu city. från där tar ni bussen till Maya (4-5 timmar beroende på res rutt och trafik) brukar gå varje timme, men finns fler än ett företag som kör upp till Maya sen 30-60 min båt till malapascua. kostar mycket mindre, Bussen är normalt 180 peso och båten ca 100 peso men kan vara lite tillägg på den.

hoppas det hjälpte lite
19 mars 2018 18:26
Jag skulle bett resorten ordna transporten.
Det är mycket smidigare än om det kostar 400-600kr, är man några stycken så är det en no brainer
Medlemmen har tagit bort svaret
Medlemmen har tagit bort svaret