Buss och tågpriser i Malaysia

31 aug. 2010 20:22
Visningar: 1806
jag och en kompis ska resa runt i malaysia och ev thailand.. behöver hjälp med vad det kostar att resa runt i malayisa.. tar gärna emot tips och hemsidor =) och vart i malaysia man borde resa till =)
Av Monicae
31 aug. 2010 20:50
Vi var i Kuala Lumpur nu i Maj , vi åkte taxi ,det kostade verkligen jätte lite, om man gör upp priset. Hör av dig om du vill ha numret till världens gulligast taxci chaufför.
Av My53
31 aug. 2010 21:19
Angående taxi i Kuala lumpur så sa folk till oss att turister hade ett dyrare pris och så var det ibland.Fast ibland om man åkte med ngn som tog vanligt pris var det billigt. Buss uppöver kusten är billigt.Sedan kan man åka båt mellan Lankawi o Georgetown. Malaysia är ett härligt land att resa i.Ha en bra resa!
2 sep. 2010 11:09
Citerat från my53:
Angående taxi i Kuala lumpur så sa folk till oss att turister hade ett dyrare pris och så var det ibland.Fast ibland om man åkte med ngn som tog vanligt pris var det billigt. Buss uppöver kusten är billigt.Sedan kan man åka båt mellan Lankawi o Georgetown. Malaysia är ett härligt land att resa i.Ha en bra resa!
Angående Taxi så är det alltid överpris i Asien, precis som med allt annat :) Ett tips om ni ska åka buss är att undvika Kurina Bistari! Tror till och med att det finns andra varningar om detta bolag på något forum, ev. ackpacking.se

Trevlig resa!
Av Monicae
7 sep. 2010 20:01
Jag tyckte det var jätte billigt, vi gjorde upp med vår chaufför om priset innan.Han hämtade oss en ca tid, då kunde han köra någon annan under tiden .Han körde oss till 4 olika ställen ca 8 km sammanlagt för 30kr,det är ingenting.. Till flygplatsen 80 kr. ca 5 mil
Av Zarik
31 okt. 2010 18:23
Monicae: Jag tar gärna namn och nr till den gulliga taxichauffören i KL - Tack
Av Brokke
3 dec. 2010 11:17
håller med Sierra.
åk med transnational om du ska åka buss!
de andra kan vara lite struliga