Boende Krabi 1 natt för vidare färd till Koh Lipe

Av Zack
6 jan. 2014 12:08
Visningar: 473
Vi åker ner till Krabi och ska sova där en natt, för att sedan ta oss vidare till Koh Lipe. Undrar nu om ett bra hotell, nära lite shopping.
Vi tänker åka ner till Koh Lipe med tigerline, så det är bra om man kan bli upphämtad av dom på hotellet. Någon som har bra tips?
Tacksam för svar!
Av Sierra
6 jan. 2014 13:23
Visst kan ni bli hämtade vid ert hotell i Krabi Town av Tigerline. Det är shuttlebuss ner till piren vid Hat Yao där ni hoppar på färjan till Lipe. Så här står det på Tigerline´s info ang detta:

Contact Booking Manager : Mr Patrick +66 (0) 81 358 8989.
The Tigerline shuttle bus, HOTEL PICK-UP SERVICE, please request! FREE HOTEL PICK-UP.
Av Yessie
1 juli 2016 23:08
Hej!
Vi ska ta båten från krabi chaofah pier till koh yao noi, verkar bara gå en båt kl 11. Måste man boka detta hemifrån eller räcker det på plats kvällen innan? Vart bodde ni? Vi vill också hitta ett bra/billigt boende för en natt nära piren, tack!
5 juli 2016 15:32
Det finns väl två pirer i Krabi Town?
Skall man bara bo en natt så finns det en billigt hotell mitt i stan som heter City Hotel, det ligger precis vid en marknad och köpcentrum med märkeskläder men även gatan som kallas Chinatown med massa billigt att handla. Det är även nära ena gamla piren. Kostar runt 900 baht per natt för ett rum för 2 pers har jag för mig.
Av Yessie
27 juli 2016 18:20
Vi har nu bokat no 7 guesthouse, 160:- för en natt och enligt booking.com ska det vara gångavstånd till chaofa pier. Där ifrån ska det tydligen gå en båt om dagen kl 11 till koh yao noi. Hoppas det stämmer, ja det stämmer också att det finns två pirer, den andra verkar ligga ca 40 min utanför stan och därifrån går det fler båtar. Men vi vill ju helst slippa åka dit!