BILLIGT boende i New York

Av Mariat
24 apr. 2008 21:23
Visningar: 6364
Har planer på att åka till NY i september. Har kollat igenom alla diskussioner här och kollat upp boende som medlemmar tipsat om som billigt.... problemet är bara att det är allt annat än billigt, de flesta tipsen går på dryga 1000-lappen per natt. Kollar man på hotels.com hittar man för runt 500-lappen för ett rum. Någon som har erfarenhet av några billiga hotel/hostel i NY?
Tacksam för alla tips!

ps. har ni några andra tips om staden mottages de tacksamt!
Av Bibby
25 apr. 2008 00:00
Byta bostad är väl ett gott alternativ, gratis dessutom, pröva det.
Av Sisso
25 apr. 2008 08:09
Hej!
Jag bodde på YMCA Vanderbilt (47 street). Mycket bra läge och trevlig personal. Fina toaletter och duschar nere i källaren. Rummen var inte fräscha, ´men det dög för mig och min sambo.

/Carolina
25 apr. 2008 21:35
Hej! Jag har hittat en sajt som nästan har Hostels (typ vandrarhem) överallt i världen, sajten heter hostelworld.com
Kan verkligen rekommendera denna om man vill komma undan billigt med boendet och inte är så kräsen av sig!
Va inne och kollade på Hostels i New York i september, det fanns priser från 129 svenska kronor/natt till 300 svenska kronor/natt,
beroende på vart i stan du vill bo! Hoppas du får en trevlig resa! :)
Av Tesseli
25 apr. 2008 21:58
Hej!
Jag ska själv åka till NY i juni och hade också problem med att hitta billigt boende...Hittade till slut ett hostel som passade min prisklass med 80 dollar per natt/rum vilket blir billigt om man är två som delar på det. Hostelet heter Chelsea International Hostel och ligger i centrala Manhattan.
Av Tisdag
3 maj 2008 21:19
Ungefär 600 SEK per natt och dubbelrum betalar du på Hotel Carter precis vid Times Square. Tydligen lite skabbigt men riktigt billigt för att vara så centralt. Hemsida: http://www.carterhotel.com/
13 maj 2008 14:26
MALIBU HOTEL ÄR KANON, SEN FINNS BOWERY HOTEL SOM ÄR BILLIGT RUNT 40 DOLLARS, MEN E RIKTIGT SUNKIGT
Av Mariat
15 maj 2008 18:35
Hej

Har nu bokat resa och boende, det blev Broadway hotel där ett dubbelrum kostade $100/natt inklusive skatt via deras egen hemsida. Hoppas det blir bra! I vilket fall som helst så ska vi inte tillbringa alltför mycket tid på rummet!
26 aug. 2011 10:28
Citerat från mariat:
Hej

Har nu bokat resa och boende, det blev Broadway hotel där ett dubbelrum kostade $100/natt inklusive skatt via deras egen hemsida. Hoppas det blir bra! I vilket fall som helst så ska vi inte tillbringa alltför mycket tid på rummet!
Hej
Måste fråga dig nu när resan är gjord hur du tyckte att hotellet va ? Vi letar rum just nu och ska åka i Nov 2011
Av Mariat
28 aug. 2011 22:45
Vi reste i september 2008 och hotellet var riktigt dåligt... bilderna på nätet var flotta men vårt "dubbelrum" var en våningssäng i stål med madrasser på ett betonggolv utan möbler... mer likt ett fängelse än hotell... Rekommenderas inte! Tror du måste ge mer än $100 /natt för att få något vettigt...