Bila från Kungsbacka till Höga kusten

Av Bolin60
5 juli 2021 14:43 (redigerad)
Visningar: 220
Vi tänkte köra upp till Höga kusten, med start i Vallda (Kungsbacka). undrar bara vad man inte får missa på vägen, några måsten?
vi har inte bestämt vilken väg vi ska köra än.
8 juli 2021 13:44
Närmast er är väl Ekvedukten i Håverud, sedan tycker jag vägen till Malung är fin väg med lite trafik. Därifrån sikta på Orsa å Skattungbyn som är riktigt vackert. Finns en häftig loppis utanför Orsa jag glömt namnet på mot Älvdalen man kan svänga runt a. Efter Furudal blire Hälsingland å sväng vänster i Voxna å planera så du kan äta lunch på Woxnabruks Herrgård där delar av inredningen berikat delar av Hallvylska huset på Hamngatan i Stockolm. Finns ett vaxkabinett där också. Vidare norrut besök Los Koboltgruva och fika på Willmars bagarbod. Ljusdal-Bräcke tycker jag är tråkig väg, bättre då svänga vänster i Delsbo mot Bjuråker å Hassela å ut på E4:an i Birsta å sedan E4:an norrut bara över Högakusten bron. Allt detta tar säkert 3 nätter så du får väl prioritera hur lång tid uppresan får ta, sedan är det ju lika som när man kör i USA bestäm var du ska sova å ta dig dit innan det blir mörkt. Frågar sambon om namnet på loppisen å redigerar sedan.
Av Bolin60
8 juli 2021 16:08
Tack för dina förslag, det låter spännande.