Behöver man boka boende i förväg?

4 nov. 2015 18:30
Visningar: 255
Hej!
Jag och min sambo ska åka till Sri lanka om ungefär 1 månad. 10/12-2/1 Alltså över jul och nyår..
Vi undrar om man bör boka boende i förväg? har inte så stora krav när det gäller boendet och kan bo ganska enkelt..
Vi tänkte hålla oss inne i landet ett par dagar och sen på sydkusten.

Tack på förhand!
/emma
5 nov. 2015 09:29
Hej Emma!
Nu har jag ingen erfarenhet av varken Sri Lanka eller ens Asien, men generellt kan jag tycka att ha vissa boende bokade innan jag åker skulle kännas tryggt och underlätta.

Du skriver att ni inte har så höga krav - risken kan också vara att det bara är alltför dyra boenden lediga när ni väl står där och skall börja spontanboka.

Det kan vara jätteenkelt och snabbt gjort att boka och ni kan hitta fynd - men det kan också innebära att just när ni skall boka har ni inte tillgång till internet (wifi krånglar, dålig täckning o s v) , det finns bara svindyraste alternativen kvar, måstet att boka hänger över er och det tar två timmar av er kväll... ja eller nåt.

Och nu utgår jag bara att alla boenden går att boka på nätet, det skall jag inte göra - scenariet kan vara så att ni måste gå runt och leta.
Av Moltas
5 nov. 2015 10:07
Över helgerna jul och nyår kan det vara läge att boka. Annars hittar ni nog vad ni söker på plats.

//M
5 nov. 2015 11:11
Citerat från Nisse2ears:

Och nu utgår jag bara att alla boenden går att boka på nätet, det skall jag inte göra - scenariet kan vara så att >ni måste gå runt och leta.
Min sista mening blev ju jättekonstig. Och nu när någon skrivit efter mig kan jag inte justera.

Men du fattar säkert vad jag menade även om jag uttryckte mig halvdant.

Han efter mig har en poäng - storhelger påverkar utbudet.