Båtresa mellan Langkawi och Krabi

29 mars 2008 15:04
Visningar: 4402
Vi har sett att de öppnat en ny båtlinje mellan Langkawi och Krabi. Någon som testat den? Vi har två veckor på oss och tänkte flyga till Langkawi och åka båt upp till Krabi. Vi vill ha synpunkter från er som provat linjen och tips på stopp man bör göra. Vi vill ha lugn o ro och fina stränder, hyfsat boende.

Tack på förhand.
Gunilla o Claes
Av Maccina
26 juli 2008 23:55
Var har du sett det, det skulle ju passa oss med, har du redan varit där och åkt???
Någon annam som vet mer om det här med båt till krabi?
Mvh.
Av Sierra
27 juli 2008 00:27
Vi skall i februari åka från Langkawi med båt till Koh Lipe i Thailand. Efter några dagar där drar vi båtledes vidare till Koh Lanta för ett 2-dagarsstopp och därefter ännu en båt till Ao Nang i Krabi.
Av Maccina
27 juli 2008 23:18
Trevligt, tack för info, hur fungerar det sedan när man ska in i landet, gränskontroll, tull m.m?
Går man igenom kontroller vid båtterminalen eller ska man anmäla sig själv någonstans?
Mvh / Edin
Av Sierra
27 juli 2008 23:25
Citerat från maccina:
Trevligt, tack för info, hur fungerar det sedan när man ska in i landet, gränskontroll, tull m.m?
Går man igenom kontroller vid båtterminalen eller ska man anmäla sig själv någonstans?
Mvh / Edin
Jag vet bara att när jag åker mellan Langkawi och Koh Lipe lämnar jag passet till den "travelbutik" där jag beställer båttrippen. När jag sedan kommer till Koh Lipe får jag tillbaka passet stämplat och klart. Man passerar inga gränskontroller i detta fall. Det låter lurigt men funkar ua.
Av Maccina
28 juli 2008 22:49
Tack för det, verkar rätt så säkert sätt att ta sig över från Malaysia till Thailand.
Tror det blir att vi tar båten.

Hälsningar / Edin