Backapacka i Thailand

15 nov. 2008 15:27
Visningar: 262
Hej!
Jag och en kompis har precis bokat resa till Bangkok den 16 Januari 2009. Vi ska vara i Thailand i 2 månader. Vi tänkte ta inrikes flyg från Bangkok till Phuket, men vi vet inte vad vi ska göra efter det?? Vad finns det och göra i Phuket? Vi har fått rekommendationer att åka till Phi Phi, är de nåt och ha? Om man vill vara i Phuket några dagar, vilken strand är då bäst om man vill ta de lugnt o ligga på stranden fast även kanske gå ut på kvällen? ;) Tack
Av Fiee
17 nov. 2008 17:39
Heej!
Kan rekomendera Karon beach i Phuket, de e en fin strand men ändå gott om restauranger & affärer.. vill ni ha en riktig partykväll så kan ni ju bara ta en tuktuk över till Patong där de finns massa ställen att välja mellan. Men undvik att bo på Patong, ni kommer bara bli besvikna när ni kommer till stranden.Phiphi ska ni absolut besöka... ta gärna en båttur över dan till småöarna utanför. Krabi ligger ca 2 timmar med båt från phiphi... oxå värt ett besök.. speciellt Railey Beach. Sen har ni hela östkusten med Koh Samui, Koh Phangnang & Koh Tao. Dit tar ni er enkelt me minibuss. Vet inte om ni hört talas om Fullmoon party.. en grymt stor strandfest som hålls en gång i månaden på Koh phangnang. Här kan ni kolla upp datum för festen
http://www.fullmoonparty-thailand.com/schedules.html

Vill ni ha lite sköna slappdagar på stranden i närheten av bangkok precis innan ni åker hem så kan jag rekomendera Koh Samet & Koh Chang.. bara några timmar från Bangkok.

Har ni mer frågor eller vill ha mer tips så e de bara & säga till... Thailand e mitt andrahem så jag vet vad jag talar om :) Åker förresten ner samma datum som er men börjar i Hongkong!!

Trevlig resa!! // Sofie
Av Sun
17 nov. 2008 21:56
Dyka o snorkla!