Att se runt Vodice?

28 apr. 2016 16:48
Visningar: 1134
Hej!
Har bokat 10 dagar på ett Hotell i Vodice nu i sommar.
Vi är fyra personer och funderar nu på om vi ska hyra bil hela veckan eller betala dyr taxi transfer till och från flygplatsen?

Har nu läst på lite om Vodice och kan nog tänka mig att bil vore perfekt att ha om man vill se sig omkring. Barnen är 11 och 15 och vill nog inte hänga vid poolen och havet hela tiden.
Har någon några bra tips på vad man kan hitta på. Vi hade tänkt oss fina snorklingsplatser, äldre bebyggelser och fina strandpromenader.
13 juli 2016 19:53
Om Ni inte har rest ännu så skulle jag föreslå en båttur till Sibenik. Det går även buss Båt dit och buss hem kanske?. I Sibenik finns en katedral som finns på UNESCOS världsarvslista. Förra året blev en av 3 fästningar färdigrenoverade där det framförs div konserter osv. Man kan även gå dit för utsiktens skull. Vill man undvika entréavfgiften kan man gå till kyrkogården som ligger nedanför med lika fin utsikt och gamla gravar. I år har ännu en fästning restaurerats. Har tyvärr inte varit där i år så jag vet inget om ev avgift eller om där finns café. Utsikten är dock fin över hela stan.

Ha en bra semester!