Att resa för att se det ursprungliga, är det lönt?

Av Bengtar
14 aug. 2010 22:50
Visningar: 219
Hos vissa primitiva stammar i Afrika rusar ibland männen omkring och slår i marken med käppar under utstötande av hemska besvärjelser.
Antropologer kallar det för en primitiv form av självhävdelse.
Här kallas det för golf.
15 aug. 2010 13:00
Skrattar. Fast om man ska vara allvarlig så gillade jag BBC´s filmatiseringar av Bruce Parry som åkte kring och bodde hos urbefolkningar världen över.
15 aug. 2010 23:09
Ja du Bengtar, det finns underliga människor inte allt för långt bort.
Golf är för mig en intressant motion/inspirationskälla.
Lite utanför din diskussion (är lite osäker på vad du vill med den) var vi på Ängelholms golfbana för några år sedan, närmre bestämt vid utslaget på 17 hålet.
Såg framåt och upptäckte att något underligt uppenbarade sig vid detta håls green.
En massa svarta föremål fanns det i ett av träden.
När vi kom närmre såg vi vad det var. 6 personer satt i trädet och tre,fyra stod nedanför med varsin kikare. Kan ni vara lite tysta sa en av dem när vi närmade oss-vi har en "rar" fågel ett par hundra meter härifrån.
Minst 9 personer satt, stod och hårdbevakade en stackars "Knuuuut" på över 100 meters distans.
Kanske inte primitivt som en golfare enligt dig, men en av golfkompisarna fick en bra bild på dessa distansbevakare. Vet inte om de fick napp, vi kunde ju inte stå där hela eftermiddagen ju.
Av Thorgu
16 aug. 2010 01:06
Ja, det här var ju en rolig tråd. För några år sedan försökte jag att slå några golfbollar i Thailand. Det skvätte torv och iblant stod jag med handen tom utan klubba. Den for iväg. Samtidigt gick en thailändare med en hink i handen och ett dörrblad på ryggen och plockade golfbollar överallt. En hink bollar kostade THB 20 och det blev en bra dagsförtjänst för denna bollkalle.
17 aug. 2010 00:50
Skall ju sägas att jag själv la av med golf av tre anledningar:

1) Inte ens mina föräldrar ville spela med mig.
2) Jag har inte tålamod för 4-5 timmar golf (läs 18 hål).

Eeeeh... Skall ju sägas att jag la av med golf av två anledningar.

Just ja...

3) Jag gillade alltid 19:e hålet mest men det kan man ju hitta mitt inne i stan också.

Och, nej, det är ingen fräckis... För er som inte vet är det ofta namnet på baren (väldigt mycket fantasi).