Är Royal Class värt priset?

Av Maxli
29 sep. 2008 18:33
Visningar: 1988
Familjen (två vuxna, en 6-åring och en 3-åring) tänkte åka charter till Florida i mars. Jag har hittat ett direktflyg med Ving. För 10000 extra kan vi sitta i Royal Class.

Maken och jag är storvuxna och det är inte direkt så att vi är fattiga, även om man inte kan kalla oss rika heller. :-) Är det värt pengarna att sitta i läderstolar, eller är det bortkastat? Kloka synpunkter önskas!
Av Joje_66
29 sep. 2008 18:45
Hej, bortkastat är det klart inte men hur Ni värderar utrymmet och bekvämligheten i pengar kan ingen annan svara på :-) Har man inte gott om pengar att strö omkring sig kanske man kan ha mer nytta av 10 lakan på resmålet istället, hyra bekvämare bil, bo på bättre hotell, göra mer roligt eller kanske shoppa lite extra?
Av Chilli
29 sep. 2008 19:06
Kolla bara att det är ok med barnens ålder.vet att där finns en minst gammal ålder men vet ej vilken.
29 sep. 2008 20:37
Hej
Man får inte så mycket mer benutrymme eller service än ekonomi. Inte värt det.
Har städat deras flygplan så jag har provsatt sätena.

/Maja
Av Alfva
29 sep. 2008 20:44
Personligen tycker jag kanske att det inte riktigt är värt det med två så pass små barn, oavsett om ni är storvuxna. Jag tycker Royal Class är skönt, men på en flygning med barn vet jag inte om jag anser att det är värt pengarna. 10 000 är ändå en väldigt hyffsad summa som jag anser att man kan göra annat roligt för, men allt hänger ju på vad ni vill göra med er ekonomi.. :)

Barn under 2 år (som ej har rätt till egen stol) får inte sitta i Royal Class, annars ska det vara fritt fram.
29 sep. 2008 21:07
Alltid bekvämt med extra utrymme men inte till det priset tycker jag men nu är ju ingen av oss i vår familj storvuxna direkt heller så det är väl en bedömningsfråga som man lär ta ställning till själv, men jag skulle inte lägga ut de pengarna på mer benutrymme tycker det är ungefär som att rata vanlig taxi till förmån för limo tycker jag ,
skulle nog hellre göra någe kul för pengarna på plats istället det är trots allt ett väldigt högt timmpris för litet mer benutrymme och "gratis" drinkar.

Har rest med allt från ryanairs "lokalbussar" till Boeings största megajättar och personligen tycker jag bara att flygresan oavsett vilket plan eller bolag jag åker med till största delen är ett sätt att transportera mig från a-b medans (även om det skiljer ljusår mellan bekvämligheten och servicen på de olika alternativen jag nämnde naturligtvis.

En del tycker att flygresan är en stor del av semesterupplevelsen och för dom kan det säkert vara värt de extra tusenlapparna men för mig börjar semestern på allvar när jag kommit fram och får dra på mig matsäcksryggan och gå på upptäcksfärd det är så olika hur man ser på det här med bekvämlighet kontra pris.

inte direkt något klart besked hur ni ska välja men däremot förklaring hur jag ser på det hela.
Mvh. Bosse.