Är Istanbul värt ett stopp?

3 aug. 2014 20:32
Visningar: 894
Har länge velat åka till Kappadokien och eventuellt kan det äntligen bli av nästa vår.
Man måste ju ändå flyga via Istanbul, så nu funderar jag på hur ni som varit där upplever denna stad?

Bör vi försöka lägga till 2 dagar och få en glimt även av Istanbul när vi ändå passerar?

Min man är skeptisk, han har varit i Istanbul förut och påstår att staden är ful, ointressant och smutsig typ.
Å andra sidan var han på någon typ av grabbresa, vars syfte var att se Formel1, så jag misstänker att han inte upplevde Istanbul på riktigt rätt sätt...
Av Bibby
5 aug. 2014 00:13
Hmmm, kollar han F1 så vet han vad han pratar om!!! :)

Nja, allvarligt så skulle jag också reka ett besök där, finns mycket att se, uppleva, shoppa och äta där. Så stanna där några dagar.

Var där nån vecka för några år sen, fast bodde och umgicks bara med lokalbefolkningen då så har inga direkta turisttips.
5 aug. 2014 22:10
Tack för svar!

Har läst din guide Karinamalik.

Det lutar väl åt att vi tar ett stopp i Istanbul. Gillar inte att förbi ställen när man ändå är i närheten...
10 aug. 2014 16:21
Absolut! Det är en fantastisk stad med mycket att se. Bara att åka båt mellan de olika sidorna av Bosporen är spännande, ta sedan den blå mosken, bazzaren. Åk över bron och titta på de fina villorna. Ta en middagskryssning i Bosporen. Titta på folklivet. Det finns så mycket att göra.
10 aug. 2014 18:58
Härligt att ni är positiva!
Vi har bestämt oss för att lägga till 2 nätter i Istanbul. Inget långt stopp alltså, men tillräckligt för att vi ska få en glimt av staden.

Middagskryssning, är det något man bokar i förväg och i så fall var?