Ao Nang- Koh lanta men vad mer?

1 nov. 2016 14:01
Visningar: 753
Jag och familjen åker ner till Thailand för andra gången om några veckor.
Vi funderar på Ao Nang och Koh Lanta i en kombination.
Men eftersom vi ska vara borta tre veckor så funderar jag på om det finns något annat bra ställe att klämma in också? Vi kommer flyga till Phuket så kanske ska man stanna där någon dag på vägen hem eller tillbaka (bara för att ha sett det)
Jag blir lätt sjösjuk och vill helst inte åka båt så långt...Koh Mook funderar jag på om det är värt ett litet besök.
Av Sac
26 nov. 2016 23:53
Koh Mook är bra (och lugnt). Svårt att ta sig dit utan båt dock 😉
Av Molsson
28 nov. 2016 08:02
Koh Jum ligger ju bättre till båtmässigt från Koh Lanta och Ao Nang. Ska till Thailand 2 dec och bla Lanta, Koh Jum så vet inte ännu hur Koh Jum är då jag aldrig varit där... kan rapportera om några veckor :)
28 nov. 2016 08:39
Lite båt kan jag åka om det inte är för länge och för skumpigt :-)
Jag åker ner 7 december.
28 nov. 2016 09:49
Hej, du är en kvinna på 42 år så jag antar du har man och kanske barn som du åker med. Phiphi island rekommenderar jag inte då det riktar sig främst till partysugna ungdomar. Men skall ni avsluta med en natt kring Phuket så är ju det bra. Enklare att ha nära till flyget hem ifall någon skulle skita sig och känner mer tryggt kanske med. Men annars 3 veckor på Lanta och Ao Nang känns lite ja så ett till ställe bör ni kunna klämma in. Ao Nang har ju inte hur mycket som helst att erbjuda. Lanta är perfekt för barn. Stranden längst upp på västra sidan är mycket populär för barnfamiljer. Där är långgrunt och finns svensk skola.
Av Sac
28 nov. 2016 10:25
Det är absolut inget fel med Koh Jum men det finns betydligt finare platser.

Koh Hai, Koh Mook eller Koh Kradan är mina tips om ni vill till något lugnt ställe.
28 nov. 2016 10:32
Stämmer att jag har sambo och barn med mig, det stora "barnet" är dock 18 :-) och det lilla 9.
Vi tänkte avsluta med 4 dagar i Phuket samt 1 natt vid flygplatsen (då vi åker tidigt på morgonen) så det blir 16 dagar på Koh lanta, men bägge barnen har diagnoser och gillar därför när dom känner till sin omgivning så jag tror att vi klarar det utan att bli alltför uttråkade, vi får väl försöka hitta på lite utflykter :-)
28 nov. 2016 10:35
http://www.lanta.se/klong_dao_beach.php
Kolla gärna ett par minuter där. Finns en del bilder och info om stränderna på Koh Lanta.
Själv gillade jag samhället Saladan i norr där färjorna går och där finns mycket restauranger, affärer, butiker, marknader och någon enstaka bar.
På Lanta är det mycket svenskar så barnen kommer kunna få kompisar.
Det hotellet jag och min fru bott på som legat bäst har varit "Lanta Pura Beach Resort" , där finns pooler och strand samt gångavstånd till allt =)