Alanya 17-24/10

Av Freddem
29 sep. 2012 11:16
Visningar: 605
Halloj!

Jag åker till Alanya den 17 oktober...kommer resa ensam, ville bara få lite sol o värme innan den försvinner även i Turkiet =) Hoppas inte kyla o regn hinner dra in över landet...

Tänkte höra om fler ska dit, självklart är det det...men...jaja... Sen är det första gången i Alanya för mej så lite tips o idéer på vad man kan hitta på är välkommet =) Självklart blir det en del sol på beachen men är sugen på lite små utflykter och äventyr såklart...

Jag startar nog med en hamam och sen tänkte jag ge mej på en jeep safari... Någon som har erfarenheter av det och några tips och eller varningar?

Vi kanske ses down there =)
11 okt. 2012 09:13
Hej!
Jag har varit i Alanya flera gånger och tänkte åka ner dit den 16 oktober en vecka. Detta blir dock första gången jag åker själv. För mig blir det nog mest sol och bad, verkar som att vi har tur med vädret också.. :-)
Var i Alanya ska du bo? Jag kommer att bo vid Kleopatrastranden. Skulle vara trevligt om man kan ses ngt alltid trevligt med lite sällskap. :-)
Av Plums
13 okt. 2012 00:19
Ha det så trevligt älskling!!
Nästa gång kan vi åka tillsammans nu när jag ändå fått en lägenhet där :))
13 okt. 2012 09:31
Skrev fel, åker imorgon den 14/10 och stannar en vecka. Hamam är en bra sak att börja semestern med. Har själv inte prövat jeepsafari men hört mycket gott om det. Dock tror jag att det är ca 10 grader kallare uppe i bergen än i Alanya. Kanske ska tilläga att jag har sambo, så jag är inte ute efter ngn semesterflört.
Av Freddem
13 okt. 2012 20:12
Hej Tindra!
Jag kommer bo på Sunflower 1, en liten bit från Kleopatra men inte långt ifrån. Jag är heller inte ute efter nån semesterflört, absolut inte. Jag behöver komma söderut och få sol o värme helt enkelt. Ska bli såå skönt! =)

Självklart om tillfälle ges så kanske vi springer på varann nånstans =)