Stöd Ukraina

Chrippelinas blogg

Onsdag 18 Februari 2009 - Koh Tao
Resealbum: 90 dagar i Asien

vi ar klara!

NU JAKLAR... vilken upplevelse! har befunnit mig 18 meter under ytan! det kanns helt otroligt... att med tub pa ryggen kan glida runt dar nere och vara allt som man tittar pa nar man snorklar sa nara! har aven lyckats med bedriften att tomma mitt cyklop 18 meter ner och aven gjort en noduppstigning (dock inte pa riktigt) lekt att jag har tappat bort mig och skulle hitta tillbaka med ett undervattenskompass och simmat i ett stort stim med fiskar. jag var MITT i och fiskarna bara fortsatte simma, jag kunde inte halla mig fran att skratta hogt. det var en helt otrolig upplevelse, gar inte att beskriva om man inte har varit dar nere. men jag kan saga att hade jag haft gron stjart och illrott har och kunnat sjunga under vatten hade jag stannat dar for alltid! det kommer ett mer uttommande inlagg over vara upplevelser under ytan, vi kanner att allt vi har sett maste sjunka in ett tag...

vi har inte bara tagit dykcert, vi har sett timbuktu ocksa! en liten karl med en stor rost! 3tusen svenskar och en klick australienare stod och gungade till tonerna fran "det ordnar sig... det gor det alltid" dar den lilla timbuk blev akompanjerad av en kille pa gitarr! stamningen var pa topp, men dog av lite nar han slutade sjunga efter en timma. vi svenskar fortsatte att dansa vidare i natten, men jag och alla "utlanningar" gick och la oss. jag skulle upp tidigt dagen efter for att titta pa fiskar. slutsatsen ar att det ar bara svenskar som skulle trycka ihop sig pa en yttepyttestrand i thailand for att se en yttepytteman fran skane sjunga i en timma och en kvart!

vi har aven traffat massa trevliga manniskor, alla fran bromma! jag vet inte varfor, men det kans tryggt och bra att halla sig till manniskor fran hemtrakterna... haha... i garkvall hade vi en tapper skara pa 15 pers till bordet, och da saknade tva av e trevligaste, marie och martin. den lilla klicken bestar da av marie och martin (maste namnas igen, sa trevliga ar dom) jesper(mr. invalido), oscar(mr.barbie-cj), daniel(mr.gyllenben), ewa, ewas bror teo och sa jag och chrippe! hittade aven chrippes kompis elsa och ehnnes vanner i vimmlet. dom forarade oss med ett litet gastspel igar till middagen. det blir middagar, nattliga poolbad och trevliga sandkastningar pa stranden! jag trivs verkligen pa koh tao, men som vilket annat stalle som helst maste vi lamna det.

idag har vi bokat biljetter till krabi for att sen ska kunna ta oss med bat till malasysia. 750 b gick kalaset pa och da ska v ta en nattfarja till surathani for att sen aka buss. dar kor vi nog bara ett stop for en natt eller sa och sen drar vi till koh lipe. dit kommer aven killarna nar oscar har gjort klart sin dykutbildning, han blev sa inspererad efter vi var klara.

bilder kommer nar chrippe inte har glomt kameran!

sista konstaterandet for det har inlagget blir: thailand ar billigt... tillsammans har vi lyckts bo, ata, dyka, festa i sju dagar pa koh tao for 19000 b som ar ca 5000 kronor. TILLSAMMANS! och da kostade dykkursen 2000 kronor var! tjohooo!

puss och kram pa er alla dar hemma! saknar er massa.
/Lina(skrivande) och Chrippe
Dela med andra:    

Kommentarer
Lotofjall säger:
Härlig upplevelse och vi kan verkligen konstatera att ni bott, ätit och levt om för en billig summa, men vem behöver bo i ett slott när man ändå aldrig är på rummet.

Grattis till er båda att ni tagit ert dyk cert. Det måste vara en otrolig upplevelse att simma runt som Ariel & Co bland små vänner med gälar.

Kul att ni skriver ngt i er sida och läser man inlägget så förstår vi att det är kö vid datorerna, när det är så många turister på ön som alla vill hålla kontakten med de sina därhemma. Skönt att ni har med er mobiler för där får vi iallafall hålla kontakten med er.
Kramar mam o pap
Postat 2009-02-18 14:56  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet