Stöd Ukraina

Aspviks blogg

Torsdag 1 Maj 2008

sista kvällen i BsAs

Det var allt för den här gången, under mina veckor har jag fått uppleva dammiga små byar, stora hektiska städer, öknar och hav, höga berg och djupa djungler, lyxiga och mindre lyxiga bussar, heta källor, kalla bergsjöar och kaotiska fotbollsmatcher!!
Hade resesällskap med en trevlig amerikan största delen av tiden men har nu även fått känna på hur det är att ränna runt själv också! Du har förstås väldigt mycket tid för dig själv att tänka och begrunda, om jag komm fram till nått vettigt är en annan femma ;)

Sen jag komm tillbaka från Uruguay har jag hunnit gå på 2 fotbollsmatcher, ett derby mellan San Lorenzo och Boca jr., sen idag en sydamerikas motsvarighet till champions leuge match mellan Boca och nått lag från Brasilien. Stämmningen går inte att beskriva i ord. Visst vissa arenor runt i europa tar över 70.000 och är säkert en fantastik stämmning, men det här är nog något utöver det vanliga. Med all passion, hat, kärlek som fotbollen innehåller här!
Inte bara fansen sjunger, även 40 åriga kvinnor och män med deras barn osv, alla hoppar i takt och sjunger med i ramsorna !! Mäktigt !!
Är ett derby på söndag mellan Boca och River plate, vilket anses som en av världens farligaste matcher vad jag hört !! Hehe hade nog inte kunnat hålla mig därifrån...kanske tur att man åker hem ändå!

Slutligen, det jag har upplevt av sydamerika är underbart. Kommer definitivt återvända, speciellt då jag bara sett en liten del av kontinenten!! Människorna är supertrevliga,underbara vyer, maten bra, musik, fiestas och allt som hör sydmerika till ! Imorrn tar jag farväl av Buenos aires, känns väl en smula vemodigt men ska bli kul att träffa alla vänner, familj osv, även hört att våren kommit på riktigt nu :)
Nu är det bara en sjukt lång resa hem med diverse mellanstopp kvar :/
Peace syns snart !
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

sista kvällen i BsAs
16 år sedan
Montevideo
16 år sedan
La paz, amazonas
16 år sedan
salta, boliva
16 år sedan
Mendoza
16 år sedan