Stöd Ukraina

Gullnas blogg

Onsdag 26 Mars 2008 - Söul

Seoul 2008-03-26

Idag har jag vegeterat, bloggat ikapp och postat bilder.

Jag kom precis hem från Nanta-föreställningen. När jag lämnade lokalen hade jag ett leende på läpparna, så mycket kan jag ju säga. Hur ska jag beskriva Nanta? Nanta betyder matlagning. Föreställningen är uppbyggd kring trumslagning i huvudsak med hjälp av köksutrustning; knivar, skärbräden, vispar, skålar, kvastar och en soptunna till exempel, samt akrobatik och dans, också med köksutrustning. De kastar t ex tallrikar till varandra.

Handlingen är alltid densamma: fyra kockar ska får i uppdrag från chefen att tillaga mat till en bröllopsmiddag och de måste dessutom lära upp chefens brorson under tiden.

Under showens gång tillagar de alltså mat enligt handlingen och de gör det också på riktigt delvis, även om det inte blir ätligt. De hackar upp morötter och kålhuvuden så att bitarna flyger. Det kokar och det doftar. Lägg på cool musik med ganska hög bpm på det, rök och ljuseffekter, mycket humor, flambering och inblandning av publiken. Är bilden klar? ;)
Dela med andra:    

Kommentarer
Carrolajn säger:
Solklar :-D

Något att ta efter när du kommer hem kanske? För att göra matlagningen lite roligare - akrobatik och ljuseffekter... Det låter HUR roligt som helst!
Postat 2008-03-31 14:44  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Stockholm 2008-05-16
15 år sedan
Tallinn 2008-05-15
15 år sedan
Pirita 2008-05-14
15 år sedan
Narva - Tallin 2008-05-13
15 år sedan
Narva 2008-05-12
15 år sedan