Stöd Ukraina

Veikens blogg

Tisdag 15 April 2008 - Thailand

Plockihopresa beställd

Nu har vi plockat ihop en resa, skickat en förfrågan till tre olika resebyråer och slutligen bestämt oss.
Resia blev "vinnaren" den här gången. Vi flyger via Arlanda (återigen) till Bangkok den 10 november. Ute i god tid kanske, men alla andra är ju också på hugget.

Tre dagar ska vi vara i Bangkok innan vi åker vidare till Rayong där vi har 11 övernattningar. Tanken är att vi ska ta oss in Kambodja.+ utfoska den östra delen av Thailand. Vi har tre personer med oss som aldrig har varit i Thailand förut och det ska bli kul att återupptäcka landet och "se" med deras ögon.
Utflykterna i Bangkok kommer att vara ungefär dom vi gjorde för 15 år sen. Jag ser verkligen fram mot att gå i mina egna fotspår, fast vi har inte varit i Rayongområdet förut.
Dela med andra:    

Kommentarer
Ivan säger:
Tar du östra sidan så försök hinna få in Koh Tao också.
Länkar min resa.
Postat 2008-06-21 10:25  Anmäl
Mape säger:
Völkomna! Ni kommer att bo grannar med mej,bor ca.1-2km från den resorten,och Kims restaurang som vi samarbetar med ligger rakt över vägen från Novotel,vi bor i samma stad i Sverige ,men träffas i Thailand Haha. Tror ni kan känna igen er lite av det genuina Thailand du besökte för många år sen.Hoppas man får bjuda er på en Singha eller en kopp Gevalia,vid oväntat besök.Kram Mape
Postat 2008-05-15 20:37  Anmäl
Reichen säger:
Vad kul att komma till Thailands östra del. Vi var i Hua´Hin 2007, det var inte samma att komma tillbaka dit efter 14 år, då vi träffade dig och Lennart. Vi får se var vi åker härnäst. Anita
Postat 2008-04-29 21:01  Anmäl
Marika säger:
Vad kul att ni ska till Rayong! Misstänker att det eg. är till Ban Phe ni ska, eller? Vi var där nu i februari mars och jag måste rekommendera er att ta en tur till Koh Samet (30 min färja eller 10 min speedboat från hamnen i Ban Phe). Det är en underbar liten ö och jag har blivit tipsad om hotellet Lima Bella (tänker boka här nästa gång!).

För mer tips om Ban Phe m.m. läs gärna mina reseberätteser http://www.reseguiden.se/minsida/marika + gå in på http://www.mabelhouse.se =)

Missa heller inte den vackra restaurangen Classical Forrest nära Mae Rumphung.

Kram Marika
Postat 2008-04-15 22:48  Anmäl
Astdrid säger:
det blir väl skoj, Vi hoppas vi kommer dit nästa år.
siv
.
Postat 2008-04-15 21:38  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet