Stöd Ukraina

Kamoms blogg

Söndag 9 Mars 2008

På plats i Cronulla

Midagen är precis avslutad, grillade jätteräkor och vinkokta färska musslor med ett gott vitt vin därtill.
Riktigt läckert!
Sent i går kväll landade vi äntligen på Sydneys flygplats.
Resan gick bättre än vad jag förväntat mig.
Gustav var beundransvärt tålmodig hela resan och fick faktiskt inte ett ända sammanbrott.
Några sovstunder i sin bacinett varvat med promenader och krypturer i flygplansgångarna verkade räcka för att han ändå skulle känna sig till freds med ett dygns flygning.

Passkontroll och baggageutlämning gick snabbt och väl igenom mötte Lena upp oss för att ta oss hem till resten a familjen, Stefan och Vera som är 2.5 år.
Det är hoss dem vi skall bo under våra tre veckor.

Efter en efterlängtad dusch för mig och bad för Gustav och med lite middag i magen började vi åter käna oss i fas.
Nu var det bara sömnen som saknades.
Vi somnade båda inom en kvart och sov hela natten igenom.

Idag har vi gått en långpromenad i omgivningarna utmed den underbara kusten.
Ett litet stopp i lekparken blev det också.
Vera klättrade för fullt i klätterställningen och Gustav satt med stor förtjusning i sandlådan och kastade sand runt i kring sig.
Ungefär hela han var därefter full i sand!

På eftermiddagen tog vi en promenad ner till en av kustens alla rockpooler och badade.
Rockplooler är som en del av havet med strand som murats in med läga stenmurar.
Vattenomsättningen sker med hjälp av tidvattnet.
En enkel men jättebra konstruktion, framförallt när man badar med barn.

Sena eftermiddagen var barnen ute på baksidan och lekte.
Gustav följde med stor förjusning Veras förehavanden och hade nog önskat att han var lite snabbare och stadigare på benen.
I bland kom han hjälplöst efter och kunde se hur Vera redan tait sig vidare till nästa spännande aktivitet.
Vi fick besök av påde malakiter, en sorts papegojor och två coccaburror.
Fantastiska fåglar att få se i vilt tilstånd är man hemma mest är van vid gråsparvar på altanen.

I morgon bär det iväg på nya äventyr!



http://www.resegiden.se/forum/bilder
Dela med andra:    

Kommentarer
Sebastian07 säger:
Åååå....här fanns det ju redan inlägg.....
Jag tror inte att Gustav kommer att vilja åka hem. Om jag fick välja mellan att spana in gråsparvar eller malakiter och coccaburro skulle jag välja det senare alternativet....;)
Postat 2008-03-10 11:47  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet