Stöd Ukraina

Mizans blogg

Söndag 23 September 2007

Kolmården vs Disneyland i skr.

Har precis kommit hem från en liten tripp till Kolmården.. Fy f*n va dyrt hela uppläget känns som en blåsning av barnfamiljers pengar.. först betalar man entre, sen kostar linbanan, sen karusellerna, sen dyr dyr mat, lite senare superdyr glass, sen kostar tropikariet, sen kostar safariparken, sen kostar mjukisdjuren man bara måste ha med sej som minne.. och det är INTE normala priser.. Jämförde vad jag o min dotter gjorde av med på 2 halva dagar på kolmården och det är lika mycket som 2 hela dagar på Disneyland med min man o dotter + en massa disneyshopping. Är så himla trött på att svenska parker har som rutin att ruinera barnfamiljerna. Har rest halva jorden runt (nja inte riktigt) med mina barn och ingen annanstans i världen är barnaktiviteterna ute efter alla dina pengar. Vet inte vad jag vill ha sagt med detta men det känns löjligt att säga att det blir billigare att åka till Mexico i 3 veckor än att se till exempel High Chapparal o Kolmården på en sommar......
Dela med andra:    

Kommentarer
Kazbar säger:
hej hej, läste nyss ett inlägg av dig som verkar intressant! det gällde ett pensionat i mexico som du inte riktigt visste namnet på, men som ägdes av en äldre kvinna och som lätt väldigt härligt!
Vet du vad det heter nu? det vore jättesnällt om du kunde skriva till min mail: karoline_edlund@hotmail.com och berätta lite kort om priser, namnet, location o så, jag sticker imorn!!!! :)
tack på förhand
Postat 2008-02-24 16:35  Anmäl
Tj säger:
Håller med också....har själv 3 ungar och det brukar kosta en rejäl slant att besöka något kul i Sverige.
Ta bara Fun city här i Varberg..180:-pp väl inne,jisses sicket skit.
Axels tivolis gamla avdankade skitkaruseller som t.o.m de minsta ungarna ratade.
Tror fasen det är snart billigare att åka till Mallis o leta upp en förbannad hoppborg där : )
Postat 2007-09-24 01:10  Anmäl
Crista säger:
Jaa...håller med dig fullständigt. Vi var på Universal Studios i Orlando i somras. Betalade 90 dollar (drygt 600:- som kursen var då) för 2 heldagar då åkte vi allt. Maten kostar inte mer bara för att man inte har något annat alternativ.
Det hade vi inte kommit undan med här.
Postat 2007-09-23 21:30  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Kolmården vs Disneyland i skr.
16 år sedan
Packa packa packa...
16 år sedan
Checkat ut
16 år sedan
Nästan hemma
17 år sedan
Liten resa men dock en resa...
17 år sedan