Stöd Ukraina

Big_bens blogg

Tisdag 3 Augusti 2010

Kina t/r

Hej på er.....det tog tre år innan jag satte mig för att skriva i bloggen igen ! Mycket har hänt under dessa år,men jag känner igen förvånansvärt många bloggare. Många är nya naturligtvis och det är ju kul att fler hittar hit. Varför har då jag vaknat till liv igen..... jo jag kände att jag ville delge lite om min livs resa..... Det började med att jag fyllde år och vad kunde väl vara bättre än att ge sig själv i födelsedagspresent en resa till Kina..... Vi köper ett färdigt paket med flyg till Peking och flyg till Guilin vidare till Xi´an och tillbaks till Peking. Vi är där mitt i juli så värmen är påtaglig, vi har även otur med att det regnar ganska mycket och regnar det inte så är det väldigt disigt, så när vi tex är uppe på muren är det bara 25 - 30 meters sikt. Man får väl trösta sig med att om det inte regnat så hade det kanske varit olidligt varmt.Tyvärr påverkar det vår fotogafering negativt, det blir inte många bra kort. När vi är i Guilin och åker båt uppför Li floden har vi ett kanonväder och vilket fantastiskt landskap, kanske resans stora behållning. Mycket är fantastiskt, kultur, historia och natur, det blir så mycket så det är svårt att ta till sig allt. Resan går i ett högt tempo och i efterhand ångrar jag att jag inte var lite ledig innan resan och inte som nu arbeta in till resdagen. Man kan säga att jag kroknade de två,tre sista dagarna..... men jag börjar att återhämta mig så smått och snart är det dags att börja jobba igen. Jag har en fantastisk upplevelse med mig in i vintern att tänka tillbaks på när snön yr utanför fönstren.......Ha det gott och dröm om nya mål.../Big Ben
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Kina t/r
13 år sedan
Italien T/R
16 år sedan
Tio timmar kvar....
16 år sedan
Tio dagar kvar....
16 år sedan
Resa i det lilla....
17 år sedan