Stöd Ukraina

Tangrings blogg

Torsdag 31 Januari 2008 - Linköping

Hjälp

Min man blir 70 år i år och var ska vi resa för att fira det?

Är det någon som har ett tips?
Dela med andra:    

Kommentarer
Doris32 säger:
Hurtigruten Från Bergen Till Kirkenes båtresan är på 12 dagar fram och tillbaka. Eller så kan man välja att bara åka en väg upp eller ner.. bil kan tas med på båten. I varje hamn som du stannar vid kan ni göra utflykter på land... En underbar resa med båt som går längs Norska kusten och in mellan.... massor av bra mat på båten och bra service... något jag kan rekomendera..
Postat 2008-01-31 17:16  Anmäl
Missymaria säger:
Varför inte slå på stort. En kryssning på Svalbard är en resa man aldrig glömmer!!
Postat 2008-01-31 15:36  Anmäl
Karinmaria säger:
Hej!
Jag vill tipsa dig om det lilla landet Slovenien. Det vackra landet är väl värt ett besök. Där finns allt. Alldeles speciellt fint är det vid Bled i nordöstra hörnet. Flyg från Köpenhamn tar 2 timmar.
Postat 2008-01-31 10:17  Anmäl
Ivan säger:
Visst finns det massor med bra tips.
Kom just hem från en liknande Hide away. Den blev i en Lodge i en 640 km² stor nationalpark. Ingen kunde hitta mig!
Vår, sommar, höst eller vinter är nog avgörande för fortsatta tips.
Hur länge räknar ni med att vara borta?
Kan du tänka dig att resa långt — 12 - 15 timmar på flyget?
Postat 2008-01-31 09:39  Anmäl
Kustaffe säger:
Budapest och Prag lär ju vara två andra intressanta resmål om man vill hålla sig lite närmre här hemma och kanske inte vill vara borta så länge och undvika långa flygresor. Skulle jag ut och fira en högtidsdag vill jag ju inte fara till någon plats som är typisk hålligång för ungdomar, var ett år på Cypern och där var ett fruktansvärt liv från eftermiddagen till långt fram på morgonen för då låg väl gängen och sov ut några timmar så där var för oss ingen skön nattsömn
Postat 2008-01-31 09:38  Anmäl
Kustaffe säger:
Det finns ju så mycket att välja på men beroende av resläng, pris etc. så är det svårt att veta vart man skall föreslå. jag har ju två förslag och det är Bali eller Langkawi som för mig är två paradisiska platser med mycket att uppleva men det får ju vara en resa på MINST två veckor
Postat 2008-01-31 09:30  Anmäl
Gullsing säger:
När jag fyllde 70, tog vi en kryssning i Medelhavet. Den utgick från Barcelona och slutade också där. Sen stannade vi i 6 nätter i B. och hade mycket trevligt. Se min blogg om både kryssningen och vistelsen i B. Jag bloggade om dessa två resor i januari 2007.

Sen när min man fyllde 70 var vi i Puerto de la Cruz på Tenerife i 3 veckor. Den resan har jag inte skrivit om här. Jag hittar den i alla fall inte. Jag brukar skriva dagbok, när vi är bortresta och skriver in den i Word med bilder och allt, sen vi skaffade digitalkamera.

Men Puerto de la Cruz på vintern är bra, för man har ungefär ett svenskt sommarväder där. Vi har varit där åtskilliga gånger under vintern och har trivts bra. Om du vill ha nåt tips om matställen, var inte rädd att råga. Jag har en del tips.

Hälsningar Gilla
Postat 2008-01-31 09:23  Anmäl
Lasarita säger:
Hej, Kanske en Spa resa någonstans? Budapest har fina Spa anläggningar, samma med Estland och Lettland. Jag har varit i Budapest på Margaretaön och det var jättebra, inte lika billigt som det har varit förut fick jag höra men iaf. Stan är jättevacker, jag blev riktigt imponerad. Sen har jag varit i Jurmala utanför Riga och där har de ngr hotell med Spa. Om ni ska åka på sommaren så har Jurmala en fantastisk strand som är 32 km lång! Det är mkt folk under sommaren och stan lever upp. Det är nära Riga också så ni kan se stan på samma resa.
Postat 2008-01-31 09:18  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Ny dator
15 år sedan
En vecka i Ångermanlands län
15 år sedan
Letar nu resa till Turkiet igen
16 år sedan
Hjälp
16 år sedan
Alanya
16 år sedan