Stöd Ukraina

Hakanmags blogg

Måndag 25 April 2011 - Manila

Hemresa del 2

Nu börjar det trevliga!!
Upp tidigt för att de hade varnat mig för att vara för sen ut till flygplatsen för deras påsk-helg avslutades och de hade första arbetsdagen efter ledigheten och då kunde trafiken vara enorm. Och det var den. Väl ute i alla fall kl 8.00 så möts jag den längsta kön jag sett för att komma in på terminalen!!! Solen började värma ordentligt och där skulle man stå säkert minst 1 timme.
Nä det går inte, mitt plan skulle ju gå kl 10.55 och bara där inne på terminalen tar det säkert 1-2 timmar. Mutar en polis och frågar om det inte finns någon kö för prioriterade? Visst säger han men det kostar 500 peso. (ca 75:- ) shit tänker jag och betalar. Vad gör man? Jag gillar inte mutor och bestickningar till poliser men va f-n. Det var ju kokhett ute, nästan 30 grader, och bråttom.
Nåväl, hade ju checkat in via internet dagen innan så det skall väl vara okej men icke då. Jag var då tusan inte incheckad så det var bara att ställa sig i en kö till. 1 timme tog det för att checka in då jag får reda på att jag står vid fel disk för planet är försenat och jag kommer att missa mitt plan i Amsterdam!!!! Vänta igen och ny kö. Denna gick lite snabbare men faktum var att inget plan skulle gå till Göteborg den dagen. Hmmmm. Och bara för att vi var försenade över förra flygområdet så fick vi ta en annan rutt via Bangkok, Indien, Bangladesh osv, 13 timmar och 25 minuter tog den lilla resan.
Framme i Amsterdam så va det ingen som visste något. De sa bara att gå till KLM disken som är längre in på terminalen. Inte f-n fanns det någon disk. Efter 5:e försöket så träffade jag äntligen en trevlig KLM anställd som sa att du måste gå ut till bagage gången nummer 14 för där står personal och väntar. Vilken sketen service!! Bet kunde de väl kläckt ur sig på planet för jag frågade 2 stycken redan där??
Jo, då de visste vad som gällde och snabbt iväg till ett hotell och där fick man den bästa servicen så nu var man glad igen fast otroligt trött.
Nä timmen sen och det blir till att sova kl 23.00.
Natti natti.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Nu är det nära!
6 år sedan
Hemma
9 år sedan
Jimbaran
9 år sedan
Kuta
9 år sedan
Ubud
9 år sedan