Stöd Ukraina

Hakanmags blogg

Söndag 24 April 2011 - Manila

Hemresa

Då har hemresan börjat. Är nu i Manilla och det är en hektiskt stad. Var ju bara på flygplatsen sist men nu har man varit ute i kaoset. Trafiken är verkligen kaos. Tutar och blinkar och gasar, någon organisation är det säkert men lite snabbt kan det verka som störst kör först.
Har ju inte så många timmar här så det blir väl att sitta och kolla på tv samt försöka att få i sig lite mat. Har faktiskt inte sett på tv på en hel vecka.
Örat klarade sig bra under flygningen. Brummade och klickade lite men det blev inte värre. Hade förberett mig med tuggummi och vatten men det behövdes aldrig. Lite nervöst var det faktiskt men nu kan man vara lugn inför morgondagens flygning.

Lite mera!
Startade kl 13.00 filipin tid med att åka till flygplatsen i Dumaguete och när jag kom fram så var flygplatsen stängd. Så ovanligt!! Ja efter en halvtimme så öppnade de i alla fall och oorganiserat som vanligt men på något sätt så löser det sig. Man får ta att men ett smile som de säger. Allt väl i alla fall men de var ju ungefär en timme sena så när jag kom fram till Manila och gått igenom alla kontroller och kommit till hotellet så var det bara att glömma att göra någonting för sista bussen till Asia Mall hade redan gått men vad gör de. Kände inte för att shoppa ändå.
Satt intill en norrman på planet till Manilla och innan vi kommer iväg på den försenade flighten säger han –” vi flyger ju med Philippine airline och det förkortas ju PAL och så ett nummer, vet du vad det står för? PAL = Plane arrive late. Ja så kanske det är…
Blir till att äta på hotellet och sedan natti natti.
Dela med andra:    

Kommentarer
Tinacarol säger:
Härligt....
Det skall bli skönt att få komma tillbaka eller hur? :-)
Hmm, jag håller med dig, den där kaoset med trafiken orkar jag inte heller, men så är det....
Postat 2011-04-26 12:08  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Nu är det nära!
6 år sedan
Hemma
9 år sedan
Jimbaran
9 år sedan
Kuta
9 år sedan
Ubud
9 år sedan