Stöd Ukraina

Heelums blogg

Tisdag 26 Juni 2007

Hemma efter 7 månader på luffen

Resan blev av!!

I 5 månader bodde vi i Brisbane där vi gjorde våra exjobb. Trivdes som fisken i vattnet och Brisbane är en underbar stad! Efter exjobbet blev det roadtrip upp till Cairns, med en massa stopp på vägen såklart. Bl.a. Noosa, Hervey Bay, Airlie Beach, Townsville och Cairns. Råkade även ut för översvämningar så vi blev fast i en håla i 48 timmar pga översvämmade vägar åt alla håll. Folk kom varken in eller ut ur byn. Underlig upplevelse, men ett härligt minne i efterhand ;) Från Cairns blev det Sydney och därifrån flög vi till Malaysia.

I Malaysia besökte vi Tioman Island. Ett paradis utan bilar och oljud och med apor runt knuten. Vi dök, solade, badade och åt goooood mat!

Från Malaysia flög vi till Phuket i Thailand. Där mötte vi upp min pojkväns föräldrar och umgicks med dom i en vecka. Blev bortskämda av dom en vecka kanske vore en ärligare beskrivning...hehe. Härligt var det iallafall. Besökte Phi phi igen, senast var en månad innan tsunamin. Att komma tillbaka dit var hemskt, ville bara därifrån igen. Fattar inte dom som tycker stället är uppbyggt och ett paradis igen. För mig är det ett spöklikt ställe som jag inte kommer besöka på ett bra tag! Sorry..

Hann även med Vietnam, från Hanoi till Saigon under två veckor. Underligt land, men billigt och god mat. Besökte Cu chi tunnlarna bl.a.

Från Vietnam till Kambodja. Tuol Sleng och Killing fields i Phnom Penh och Angkor i Siem Reap. Kambodja var dyrare än Vietnam och så mycket fattigare och skitigare oxå.

Vill ni veta mer, så sök reda på mig Tesssa på http://www.resedagboken.se Där finns bilder och detaljrikare dagboksinlägg :)
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemma efter 7 månader på luffen
16 år sedan
We're going to Australia!!
17 år sedan
Drömmer...
17 år sedan