Stöd Ukraina

Elisaws blogg

Torsdag 21 Augusti 2008

Havskayak, sköldpaddor,kängrur och outback

Hejsan!

Hur är det hemma och hur går det i OS? Jag vet bara att Kallur ramla, men hur går det för dom andra och vem vinner hoppningen?

Alla ni som börjat plugga, hur har ni det, tell me jag är nyfiken! och Fia och Lollo hur går det med körkorten?!

Men åter till aussie och de "vilda" livet här...
I Fredags var Ida och jag på Fritzroy Island över dagen eftersom vi båda är lediga då. Fitzroy är en liten ö ungefär en halvtimma utnför Cairns med stränder som består av döda koraller så det är inte speciellt skönt att ligga och sola. Dock var vattnet jättefint och helt klart och vi såg både svart val tror jag det var och sköldpaddor från stranden när vi tog en morgonfika. Vi provade även på havskajak viket var jätte mysigt men en aning jobbigt! Först fick vi öva lite teknik sedan paddlade vi efter stranden. Vi tog ett stopp på en timme så att vi kunde snorkla och fortsatte sedan ut till en liten ö där vi åt lunch och sov i solen...

På lördagen bar det av till Chillago (som ligger inåt landet, ungefär 3h) på outback. Trippen var ordnad av skolan så jag visste mer eller mindre vilka alla var. Första stoppet var Donna cave, inte så stor men fin. Efter det bar det av till en naturlig lagun UTAN krokodiler, stort plus. Efter det åt vi en sen lunch, gick upp för att titta på solnedgången dock inte närheten av Grekland, eftersom det bara var berg har. Dagen avslutades med BBQ, lägereld, stjärnskådning och skitsnack...

Dag 2 var det dags för ytterligare en grotta, mycket fräckare än den första var som en lite Moria sal (för alla som kan sagan om ringen!) Efter det var det bags för den balanserande stenen. Inte särskilt fascinerande men nu har jag sätt den i alla fall. Sedan bar det av hemåt med stopp för lunch, fika och fotografering.

En lyckad hel- helg med resultatet bränt ansikte eftersom jag inte tog någon solkräm där, smart. Just ja glömde ju säga att vi såg kängurur, kakaduor, (dom vita eller rosa papegojorna med gult på huvudet) fladdermöss i mängder m.m.

I veckan har det inte hänt något särskilt, bara skola, BBQ igen och lite öldrickande. I morgon däremot (fredag) ska vi ha en avskeds BBQ för Ida eftersom hon åker efter helgen.
Helgen blir lugn skulle jag tro, höglandet med skolan och tropiskta zoot med grabbarna tror jag.

Mycket att läsa igen men nu vet ni vad som händer och sker, jag ska försöka skriva oftare i stället så det blir kortare. Men ni får ha det så bra så hörs vi snart igen!!

kramar //Elisa
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet